Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010

Αεροδρόμιο Μετεώρων: Μια ιστορία που δεν χάθηκε;

Πριν από δεκαέξι περίπου, χρόνια, μια είδηση ήρθε να αναστατώσει τη νωχελική Τρικαλινή κοινωνία.

Γερμανοί επενδυτές, εμφανίστηκαν μέσω Τρικαλινών αντιπροσώπων στην τοπική κοινωνία, δηλώνοντας την πρόθεσή τους, να κατασκευάσουν αεροδρόμιο στην περιοχή. Το αεροδρόμιο, δεν βαπτίστηκε απλώς, «Μετεώρων», αλλά χωροθετήθηκε κιόλας, σε κοινοτικές (τότε) εκτάσεις στο Διαλεκτό και στο Μικρό Κεφαλόβρυσο.
Το αεροδρόμιο θα γίνονταν με ιδιωτικά κεφάλαια με στόχο, αφενός τη μεταφορά νωπών αγροτικών προιόντων στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης και αφετέρου την εξυπηρέτηση της τουριστικής κίνησης στα Μετέωρα και την ευρύτερη περιοχή.
Όπως ανέφερε στην πρόσφατη σύσκεψη στο Επιμελητήριο ο βουλευτής κ. Χρήστος Μαγκούφης,... μετά το θάνατο του Γερμανού επενδυτή, η υπόθεση της δημιουργίας του ατόνισε.
Για λόγους που έχουν συζητηθεί κατά το παρελθόν, το αεροδρόμιο των «Μετεώρων» δεν έγινε. Στην αρχή, δεν υπήρχε το απαραίτητο νομικό πλαίσιο. Στη συνέχεια τέθηκε το ζήτημα αν υπήρχαν και τα επενδυτικά κεφάλαια. Εξηγήσεις προς αναζήτηση των λόγων που δεν έγινε το αεροδρόμιο δόθηκαν κατά καιρούς. Το ζήτημα είναι ποιες είναι πιστευτές και ποιες όχι…
Πάντως, η αλήθεια είναι ότι η ιδέα της δημιουργίας πολιτικού αεροδρομίου με ιδιωτικά κεφάλαια στα Τρίκαλα χλευάστηκε από πολλούς. Η τοπική κοινωνία γενικότερα, ήταν μάλλον ανώριμη να αποδεχθεί τη σοβαρότητα μίας τέτοιας προοπτικής.
Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 μέχρι και σήμερα, κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Στο μεταξύ έγινε ένα πολιτικό αεροδρόμιο στη Νέα Αγχίαλο, υπάρχει ένα στη Σκιάθο, υπάρχει ήδη το στρατιωτικό στη Λάρισα και αυτές τις ημέρες, γίνεται και το τρίτο αεροδρόμιο, στην Καρδίτσα! Ο Νομός Τρικάλων που υποτίθεται θα είχε το πρώτο πολιτικό αεροδρόμιο στην ηπειρωτική Θεσσαλία, τελικά είναι ο μοναδικός που έμεινες εκτός νυμφώνος. Πάλι τα καταφέραμε…
Έγινε στην Καρδίτσα
Στην Καρδίτσα κατασκευάζεται αεροδρόμιο προσγείωσης ελαφρών αεροσκαφών, γνωστό και ως μικρό αεροδρόμιο που άρχισε να κατασκευάζεται αυτές τις ημέρες στον Δημοτικό Διαμέρισμα Μυρίνης.
Ο προϋπολογισμός για την κατασκευή του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης, φτάνει στα 600.000 ευρώ, ενώ άλλα 300.000 ευρώ υπολογίζεται ότι θα κοστίσει η κτιριακή υποδομή.
Το αεροδρόμιο του Κάμπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλους τομείς της αεροπλοΐας, εφόσον φυσικά υπάρξει η ανάλογη ζήτηση, όπως στους τομείς της μεταφοράς εμπορευμάτων, αλλά και των μικρών επιβατικών πτήσεων. Προϊόντα της Δυτικής Θεσσαλίας, μπορούν να φεύγουν απευθείας με πτήσεις cargo για τις χώρες της Ευρώπης, ό,τι δηλαδή, προβλέπονταν να γίνει και με το αεροδρόμιο «Μετεώρων» στο δήμο Φαλώρειας.
Μήπως, πρόκειται για άλλη από τις πολλές ιστορίες χαμένων ευκαιριών στο Νομό Τρικάλων ή τελικά δεν είναι χαμένη ευκαιρία και μπορεί να επανέλθει στο προσκήνιο η πρόταση όπως προτείνει ο κ. Μαγκούφης ενόψει του Καλλικράτη και την ένταξη του δήμου Φαλώρειας στο νέο διευρυμένο δήμο Τρικκαίων;

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright 2009 Οιχαλία - Τρικάλων. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan