Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2009

Θεωρίες Συνωμοσίας : Υποσυνείδητα διαφημιστικά μηνύματα ..

Σας έχει τύχει ποτέ να παρακολουθείτε μια ταινία και ξαφνικά να σας έρθει η όρεξη να μασουλήσετε κάτι οπωσδήποτε; Ή να κάθεστε στον καναπέ βλέποντας τηλεόραση και ξαφνικά να σας έρθει η ακαταμάχητη επιθυμία να αγοράσετε ένα καινούργιο αυτοκίνητο; Εάν ναι, ίσως είσαστε το θύμα από τη συνωμοσία υποσυνείδητων διαφημιστικών μηνυμάτων. Στους συνηγόρους αυτής της θεωρίας περιλαμβάνονται ο Wilson Bryan Key (συγγραφέας του 'Υποσυνείδητη Αποπλάνηση') και ο Vance Packard (συγγραφέας του 'Κρυμμένοι Χειραγωγοί'), οι οποίοι ισχυρίστηκαν ότι υπήρχαν υποσυνείδητα μηνύματα στις διαφημίσεις, που ήταν και πολυάριθμα αλλά και καταστροφικά. Αν και τα βιβλία προκάλεσαν μια δημόσια κατακραυγή και οδήγησαν σε ακροάσεις από την FCC (Federal Communications Commission Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών), πολλά σημεία από τα δύο αυτά βιβλία έχουν έκτοτε αναιρεθεί και διάφορες μελέτες περιπτώσεων σχετικά με τα αποτελέσματα των υποσυνείδητων διαφημιστικών μηνυμάτων αποκαλύφθηκαν ότι ήταν πλαστές. Τη δεκαετία του 1980, οι ανησυχίες για υποσυνείδητα μηνύματα μεταφέρθηκαν σε μουσικά συγκροτήματα όπως οι Styx και Judas Priest, με το δεύτερο συγκρότημα να φτάσει να κατηγορηθεί ότι προκάλεσε την αυτοκτονία ενός εφήβου μέσω υποσυνείδητων μηνυμάτων (η περίπτωση απορρίφθηκε).
Οι υποσυνείδητες νοητικές διεργασίες όντως συμβαίνουν και μπορούν να ελεγχθούν. Αλλά το γεγονός ότι ένα άτομο μπορεί να λάβει κάτι (ένα μήνυμα ή μια διαφήμιση, για παράδειγμα) με υποσυνείδητο τρόπο, δεν σημαίνει πολλά πράγματα από μόνο του. Δεν υπάρχει ιδιαίτερο όφελος από την υποσυνείδητη διαφήμιση έναντι της κανονικής διαφήμισης, δεν επηρεάζει δηλαδή περισσότερο το να δει κανείς αστραπιαία ένα προϊόν από το να δει την παρουσίασή του που διαρκεί είκοσι δευτερόλεπτα. Το να βάλει κανείς κάποιον να δει κάτι σε ένα κλάσμα δευτερολέπτου είναι εύκολο, όσοι φτιάχνουν ταινίες το κάνουν συνέχεια (μπορεί να δει κανείς τα τελευταία καρέ από την κλασική ταινία του Hitchcock, 'Ψυχώ'). Το να ωθήσει όμως κανείς κάποιον να αγοράσει κάτι ή να κάνει κάτι βασισμένος στην εικόνα που διαρκεί κλάσματα δευτερολέπτου, είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα.

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright 2009 Οιχαλία - Τρικάλων. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan