Σάββατο, 3 Ιανουαρίου 2009

SOS από τον Μητροπολίτη Κονίτσης για την επαρχία του...



Ιανουάριος 2009

+ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Δρυϊνουπόλεως , Πωγωνιανής & Κονίτσης
Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ
Δ Ι Α Μ Α Ρ Τ Υ Ρ Ε Τ Α Ι Ε Ν Τ Ο Ν Ω Σ
-------------------------------
Προς κάθε αρμόδιο



Μια είδηση που είχε κυκλοφορήσει προ καιρού, μου είχε φανεί απίστευτη.
Η είδηση έλεγε, ότι υπάρχει σχέδιο μεταφοράς των Συνοριακών Φυλάκων Δελβινακίου, Κονίτσης, Κεφαλοβρύσου, Καστανής και Πυρσογιάννης, στα Ιωάννινα.
'Ηδη, όμως, τα πράγματα δείχνουν ότι η είδηση αυτή επιβεβαιώνεται.
Γιατί, σταδιακά, η δύναμη των Συνοριακών Φρουρών έχει εμφανώς μειωθεί. Ελάχιστοι έχουν μείνει στους ανωτέρω Σταθμούς, μέχρις ότου φύγουν και αυτοί ...
Αλλά αν σκεφθεί κανείς ότι και η στρατιωτική δύναμη στην περιοχή μας έχει δραματικά συρρικνωθεί, τότε η ακριτική μας επαρχία παραμένει ουσιαστικά αθωράκιστη.
Γιατί, όταν άρχισαν να κλείνουν τα στρατιωτικά φυλάκια (μόλις τελευταία έκλεισε και το Φυλάκιο Καστανής), σε σχετικές διαμαρτυρίες μου, είχε δοθεί η διαβεβαίωση ότι την φύλαξη των συνόρων την αναλαμβάνουν εφεξής οι Συνοριακοί Φύλακες.
Και είναι γεγονός, ότι για κάποιο διάστημα, πράγματι, οι Συνοριακοί περιήρχοντο την επαρχία μας.
Η παρουσία τους ήταν εμφανής. εδώ και καιρό, όμως, δεν φαίνονται ούτε «για δείγμα», με αποτέλεσμα να προκαλείται ένα αίσθημα έντονης ανασφάλειας στον ακριτικό πληθυσμό.
Γι' αυτό :
Η ακριτική μας επαρχία εκπέμπει S.O.S.
Γιατί, αν μέχρι τώρα, παρουσιάζονταν αλλεπάλληλα κρούσματα «εισαγωγής» από την Αλβανία τόννων ναρκωτικών, συμμοριώνν ποικίλων κακοποιωνν, εμπόρων λευκής σαρκός, αλλά και διακινήσεως κλεμμένων αυτοκινήτων κ.λ.π., μπορεί κανείς να φαντασθεί με βεβαιότητα τι πρόκειται εφεξής να επακολουθήσει ...
Εξ ονόματος, λοιπόν, αυτού του χιλιοπροδομένου λαού μας διαμαρτύρομαι εντόνως.
Αν οι ποικιλώνυμοι «αρμόδιοι» έχουν αποφασίσει το τέλος της ακριτικής μας επαρχίας, τους λέω καθαρά και ξάστερα, ότι είναι «μακριά νυχτωμένοι».
Η επαρχία μας δεν προτίθεται να δεχθεί «να την αυτοκτονήσουν».
Στην αναισθησία και στα ασύστολα ψεύδη των «αρμοδίων» απαντώ απερίφραστα ΟΧΙ.
Τα ανόσια και αυτόχρημα εγκληματικά αυτά σχέδια δεν θα περάσουν.
Σ' αυτό το σημείο, μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν Συνοριακοί από την επαρχία μας, που ήδη έχουν φτιάξει οικογένειες και διαμένουν ήδη, και που δεν θέλουν με κανένα τρόπο να μετακινηθούν στα Ιωάννινα ή, πιθανώς, και σε άλλες περιοχές.
Ζητούμε, λοιπόν, από την Πολιτεία να μας πει υπεύθυνα και τίμια τι σκέπτεται και τι σχεδιάζει για την επαρχία μας.
Ελπίζουμε να το πράξει.
Εάν, όμως, κωφεύσει, τότε ο λαός μας με επι κεφαλής τον επίσκοπό του, θα αγωνισθεί νόμιμα μέν, αλλά θαρραλέα και αποφασιστικά, για να κρατηθεί ο τόπος αυτός, που είναι ποτισμένος με πλήθος αίμα Ελληνικό.
Το χρωστάμε κυρίως στις γενιές που έρχονται.
Γι' αυτό δεν μπορούμε και δεν πρέπει να αδρανήσουμε.
Με την βοήθεια του Θεού και κάτω από την σκέπη και την προστασία της Παναγίας μας, ο κατά πάντα δίκαιος αγώνας μας θα έχει θετικό αποτέλεσμα.
Να το δώσει ο Θεός !
Περιμένοντας την όποια απάντηση, διατελώ άγρυπνος επί των επάλξεων του χρέους,
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ Ο Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης
Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

Κερδισμένο το Δημόσιο

Οι κλοπές αυτοκινήτων δεν «συμφέρουν» μόνον τους επαγγελματίες κλέφτες, αλλά... και το ελληνικό Δημόσιο! Οταν κάποιος βρεθεί στη δεινή θέση να του έχουν κλέψει το αυτοκίνητο και πάει να το καταγγείλει, πρέπει να πληρώσει και ένα παράβολο αξίας 10 ευρώ! Από τη χρονιά θεσμοθέτησης του συγκεκριμένου παράβολου, το Δημόσιο έχει εισπράξει συνολικά 109.750 ευρώ!


*Βέβαια, η καταβολή του παράβολου δεν διασφαλίζει επ' ουδενί ότι το αυτοκίνητο θα βρεθεί. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα δεν βρίσκονται ποτέ. Τώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, το πρώτο εξάμηνο του 2008 έγιναν 10.975 κλοπές τροχοφόρων. Από αυτές οι 3.568 έγιναν σε Ι.Χ. αυτοκίνητα, οι 991 αφορούν φορτηγά και οι 4.555 μοτοσικλέτες κάθε κυβισμού.

*Σύμφωνα με τα στατιστικά του υπουργείου, οι περιοχές της δυτικής Αττικής αλλά και του κέντρου της Αθήνας θεωρούνται οι πιο ευάλωτες στις κλοπές αυτοκινήτων, είναι δηλαδή περιοχές υψηλού ρίσκου. Σε ό,τι αφορά τις μάρκες αυτοκινήτων αντίστοιχου ρίσκου, την πρωτιά έχουν τα Fiat, ακολουθούν τα Peugeot, Toyota, Citroen, Nissan, Ford, Opel, Honda, Hundai, BMW, Lada, Seat, Renault. Τελευταία στη συχνότητα κλοπής έρχονται τα πλέον πολυτελή αυτοκίνητα, όπως Porsche, Saab, Chrysler, Lexus, Jaguar.

Πρέπει να λάβουμε, όμως, υπ' όψιν μας το γεγονός ότι πολυτελή αυτοκίνητα προστατεύονται καλύτερα και δεν αποτελούν τόσο συχνή λεία επειδή εντοπίζονται ευκολότερα και, σε κάθε περίπτωση, κυκλοφορούν πολύ λιγότερα.

*Η γεωγραφία των κλοπών αποδεικνύει ότι η Αθήνα είναι πρώτη και με διαφορά στις κλοπές σε σύγκριση με τον Πειραιά (5.524 έναντι 1.823), η δυτική Αττική κατέχει την τρίτη θέση, η βορειοανατολική Αττική την τέταρτη, ο Πειραιάς την πέμπτη και η νοτιοανατολική Αττική, με 875 κλοπές, την τελευταία θέση.


Γ. ΛΙΝ.


Πού καταλήγουν τα κλεμμένα

Το πού θα καταλήξει ένα κλεμμένο αυτοκίνητο καθορίζεται από έναν βασικό κανόνα που θέλει τις πλουσιότερες χώρες να δίνουν στις φτωχότερες. Ομως, υπάρχουν και περιπτώσεις που εμείς έχουμε στείλει αυτοκίνητα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά και η Ουγγαρία έχει «στείλει» σ' εμάς ένα πολυτελές Ι.Χ.!

Το λιμάνι της Πάτρας θεωρείται μία απ' τις κυριότερες πύλες απ' όπου φεύγουν Ι.Χ. ή έρχονται κλεμμένα.


*Πριν από λίγο καιρό ένας μάλλον επιπόλαιος ενοικιαστής-κλέφτης ενός πολυτελούς SAAB, από χώρα της Βόρειας Ευρώπης, αποφάσισε να μην το επιστρέψει ποτέ στην εταιρεία στην οποία ανήκε. Το πήρε και μέσα σε λίγα 24ωρα βρέθηκε στην Πάτρα.

Το αυτοκίνητο, όμως, διέθετε σύστημα εντοπισμού GPS και ο ταξιδευτής την πάτησε. Ο ιδιοκτήτης ήξερε ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται το SAAB. Ειδοποιεί τις ελληνικές αστυνομικές αρχές για τον τελευταίο σταθμό που εντοπίστηκε στην Πάτρα και έρχεται στην Ελλάδα για να το παραλάβει. Το αυτοκίνητο βρισκόταν σε μία μάντρα μεταχειρισμένων. Και ο αστυνομικός που συμμετείχε στην έρευνα, περιγράφει: «Οταν πήγαμε εκεί, αντί να βρούμε ένα κλεμμένο αυτοκίνητο, βρήκαμε 50»!

*Αν και η Ελλάδα δεν είναι κατασκευάστρια χώρα, θεωρείται πολύ καλή «πηγή» για τα παράνομα κυκλώματα που δραστηριοποιούνται εδώ, αλλά και ένας πρώτης τάξεως τόπος διέλευσης όσων κλεμμένων ξεκινούν το μακρύ ταξίδι από τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης για να καταλήξουν στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Τα κλεμμένα αυτοκίνητα μπαίνουν συνήθως στη χώρα μας μέσω των λιμανιών της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας αλλά και του Πειραιά. Ο οδηγός που αναλαμβάνει να περάσει από το λιμάνι ένα κλεμμένο αμάξι πληρώνεται μέχρι 1.500 ευρώ. Υπάρχουν και οι περιπτώσεις, βέβαια, κατά τις οποίες αυτοκίνητα, «ταξιδεύουν» για Γαλλία, Αυστρία, Βέλγιο, Γερμανία και μετά επανεισάγονται και πωλούνται, νόμιμα πια, ως μεταχειρισμένα.

*Ενα μεγάλο ποσοστό Ι.Χ. διαλύονται και διοχετεύονται στην αγορά με τη μορφή ανταλλακτικών. Τα κλεμμένα αυτοκίνητα και ανταλλακτικά κρατούνται σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις πριν πωληθούν. Υπάρχει περίπτωση αυτοκινήτων που είχαν κλαπεί στη Γερμανία, στη συνέχεια βρέθηκαν σταθμευμένα σε δρόμους της Αθήνας, αλλά και σε κάποιο ιδιωτικό parking. Οι traffickers μετακινούν σε τακτά χρονικά διαστήματα τα αυτοκίνητα σε διαφορετικά σημεία parking ώστε να μην κινούν υποψίες.

Σύμφωνα με τους ερευνητές: «Οι συμμετέχοντες στην έρευνα -κλέφτες, αστυνομικοί, ιδιοκτήτες εταιρειών πώλησης μεταχειρισμένων- συμφωνούν ότι το 30-40% των ανταλλακτικών που πωλούνται στη χώρα μας προέρχεται από κλεμμένα αυτοκίνητα»! Αλλωστε, τα κλεμμένα ανταλλακτικά κοστίζουν το 1/3 ή ακόμη και το 1/5 της τιμής των υπόλοιπων ανταλλακτικών.

*Τέλος, όπως προκύπτει από έκθεση της Europol, συνολικά στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης κλέβονται περί τα 600.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο. Τα περισσότερα «εξαφανίζονται» από χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία αλλά και η Αγγλία, που είναι και κατασκευάστριες χώρες.


Σε πενήντα δευτερόλεπτα, άφαντο το Ι.Χ.!

Περισσότερα από 80.000 αυτοκίνητα έχουν κλαπεί την τελευταία δεκαετία στη χώρα μας, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αγνοείται! Με απλά λόγια, αν ζεις στην Ελλάδα και σου κλέψουν το αυτοκίνητο, μην περιμένεις να σου το βρει η αστυνομία. Καλύτερα να αγοράσεις άλλο...

Ερευνα με τον τίτλο «Εξαφανίστηκε σε 50 δευτερόλεπτα», που εκπόνησαν δύο έλληνες εγκληματολόγοι του Πανεπιστημίου Teesside στην Αγγλία, φέρνει τη χώρα μας να κατέχει πολύ υψηλή θέση στης κλοπές αυτοκινήτων στην Ε.Ε. Τι σημαίνει αυτό στην καθημερινότητα; Οτι ένα στα τρία αυτοκίνητα αποτελούν υποψήφιο θύμα κλοπής.

Τα κυκλώματα

Ο επίκουρος καθηγητής εγκληματολογίας Γ. Α. Αντωνόπουλος και ο λέκτορας Γ. Παπανικολάου μελέτησαν τα στατιστικά του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, πήραν συνεντεύξεις αστυνομικών της ΕΛ.ΑΣ., αλλά και πολλών ειδικών στις κλοπές αυτοκινήτων και συνέταξαν μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση για το πώς δουλεύουν τα παράνομα κυκλώματα στη χώρα μας.

Από το 1991 έως και το 2001 οι κλοπές αυξήθηκαν κατά 10%. Ανάλογη αύξηση κρουσμάτων παρατηρείται μέχρι και σήμερα. Τα περισσότερα περιστατικά συμβαίνουν κυρίως στις μεγάλες πόλεις και κυρίως στην Αθήνα. Και οι πιο δημοφιλείς τύποι αυτοκινήτων που «εξαφανίζονται» είναι Fiat, Toyota, Citroen, Nissan, BMW, Volkswagen και Opel.

Πόσα από αυτά που «εξαφανίζονται σε 50 δευτερόλεπτα» βρίσκονται από την αστυνομία; Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, από τα 63.884 αυτοκίνητα που εκλάπησαν από το 1991 έως και το 2007 περίπου τα μισά (49,6%) δεν έχουν εντοπιστεί και κυκλοφορούν παράνομα.

Μια επιτυχημένη κλοπή εξαρτάται από την ημέρα, την ώρα και φυσικά αν το αυτοκίνητο είναι παλαιάς ή νέας τεχνολογίας. Στα παλαιάς κατηγορίας ανήκουν όσα Ι.Χ. δεν διαθέτουν immobilizer. Κλέβονται πολύ εύκολα, απλώς σπάζοντας το παράθυρο και βάζοντας μπροστά τη μηχανή ενώνοντας τα κλειδιά που βρίσκονται κάτω από το τιμόνι ή και με την αντιγραφή του κλειδιού.

Για τα καινούρια αυτοκίνητα, απαιτούνται περισσότερο εκσχυγχρονισμένες μέθοδοι. Οχι κατ' ανάγκην, όμως, πιο δύσκολες, όπως για παράδειγμα η αντιγραφή του κλειδιού: «Υπάρχουν κλειδιά immobilizer. Εκτός από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων που διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό, πολλοί κλειδαράδες μπορούν να "κόψουν" ίδια κλειδιά», περιγράφει ένας κλέφτης αυτοκινήτων.

Το «κόλπο» της οδικής

Ενδιαφέρον, όμως, έχει ότι πολλές φορές οργανωμένα κυκλώματα συνεργάζονται ακόμη και με εταιρείες οδικής βοήθειας. Χαρακτηριστικές είναι οι μαρτυρίες των «επαγγελματιών» στην έρευνα:

«Εντοπίζουμε κάποιο τρακαρισμένο αυτοκίνητο, σημειώνουμε τα στοιχεία του και το αγοράζουμε. Μετά από κάποιο διάστημα, όταν βρίσκουμε την ίδια μάρκα αυτοκινήτου με το ίδιο χρώμα, αλλάζουμε τους αριθμούς των πινακίδων, καλούμε μια εταιρεία οδικής βοήθειας και τους ζητάμε να το μεταφέρουν από ένα σημείο του δρόμου που υποτίθεται ότι μας άφησε. Η εταιρεία δεν έχει κανένα πρόβλημα να το κάνει, με δεδομένο ότι βλέπει πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο (αριθμός πινακίδας κ.λπ.) έχει συνδρομή».

Οι πιο δημοφιλείς τύποι αυτοκινήτων που «εξαφανίζονται» είναι Fiat, Toyota, Citroen, Nissan, BMW, VW και Opel.

Η πιο εύκολη μέθοδος, πάντως, παραπέμπει στον οδηγό που αφήνει τα κλειδιά με αναμμένη τη μηχανή για να πάρει κάτι από το περίπτερο.

«Μπαίνουμε και το παίρνουμε σαν κύριοι», περιγράφει ένας... κύριος. Καταγράφονται, όμως, και περιπτώσεις που χρησιμοποιείται βία.

Η πλειονότητα των κλοπών, πάντως, γίνεται τη νύχτα ή τις πρώτες πρωινές ώρες. Αυτό παρέχει στους «ειδικούς» αρκετά πλεονεκτήματα: «Επειδή οι περιοχές "ανακύκλωσης" των κλεμμένων γεωγραφικά βρίσκονται μακριά από το σημείο της κλοπής, η δουλειά πρέπει να γίνει όταν δεν υπάρχει κίνηση στους δρόμους», περιγράφει στην έρευνα ένας αστυνομικός.

«Εάν μια κλοπή αυτοκινήτου συμβεί μεταξύ 24.00 έως 01.00, ο ιδιοκτήτης θα ενημερωθεί κατά τις επτά το πρωί. Ωσπου να ειδοποιηθούν οι αρμόδιες αρχές, το αυτοκίνητο μπορεί να έχει φτάσει και Κροατία», περιγράφει ένας άλλος αστυνομικός.

Οι κλέφτες αυτοκινήτων δεν είναι οι οργανωτές, τα «κεφάλια» του κυκλώματος. Είναι απλοί «υπάλληλοι», οι οποίοι πληρώνονται αναλόγως τη σοδειά που θα βγάλουν.

Η πληρωμή, λοιπόν, εξαρτάται από τον τύπο αυτοκινήτου που κλέβεται. Για ένα νορμάλ αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας, το καθαρό κέρδος του κλέφτη κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 1.500 ευρώ. Για ένα αυτοκίνητο πολυτελείας, όπως για παράδειγμα μία Porsche, το «ημερομίσθιο» εκτοξεύεται αμέσως στα 10.000 ευρώ!


φλυαρία





Ένας κύριος παρευρέθηκε κάποτε σε μια συζήτηση ανάμεσα σε δύο φλύαρους στοχαστές και, όπως ήταν φυσικό, αποκοιμήθηκε.

Δυστυχώς ροχάλιζε υπερβολικά παράφωνα και οι στοχαστές αναγκάστηκαν να τον ξυπνήσουν. Με την ευκαιρία, ρώτησαν και τη γνώμη του για ένα φιλοσοφικό ζήτημα που τους απασχολούσε, όμως δεν εισέπραξαν παρά τη σιωπή του.

Ενθουσιάστηκαν -θυμήθηκαν το περίφημο "για όσα δεν μπορεί να μιλάει κανείς, γι' αυτά θα πρέπει να σωπαίνει"- και, μεταμελημένοι για τη δική τους φλυαρία, σώπασαν και αυτοί.

Ο κύριος ήταν μουγκός. ......

Έτσι κι εγώ......
...το αποφάσισα....
............δεν θα μιλήσω γιά σένα......ποτέ.........?

words, words, words




Χωρίς ούτε μια λέξη
εκφράζεται η ουσία.
Δίχως ν' ακουστούν λόγια δυστυχίας,
μια παθιασμένη θλίψη ξεπροβάλλει.

*

Οι λέξεις έχουν σκοτώσει τις εικόνες ή τις επικαλύπτουν. Ένας πολιτισμός λέξεων είναι ένας αμήχανος πολιτισμός. Οι λέξεις γεννάνε τη σύγχυση. Οι λέξεις δεν είναι ο λόγος. Το γεγονός είναι ότι οι λέξεις δε λένε τίποτα, αν μπορώ να το πω έτσι. Δεν υπάρχουν λέξεις για την πλέον βαθιά εμπειρία. Όσο περισσότερο προσπαθώ να εξηγήσω τον εαυτό μου τόσο λιγότερο τον καταλαβαίνω. Δεν είναι, βέβαια, τα πάντα που δεν μπορούν να ειπωθούν με λόγια, μόνο η ζωντανή αλήθεια.

*

Όταν μιλάς μόνο μια φορά,
τόσο μεγάλη η ευθύνη,
που καμιά λέξη δε μοιάζει άξια
να ειπωθεί.

Όταν ζεις μόνο μια φορά,
τόσο μεγάλη η ευκαιρία,
που παραλύεις
και άφωνος τη βλέπεις να περνάει.

"ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΚΟΥΖΝΕΤΣΟΒ" Ο ΡΩΣΙΚΟΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ!!!


Όπως ανακοινώθηκε από το ΓΕΕΘΑ το ρωσικό αεροπλανοφόρο"Ναύαρχος Κουζνέτσοβ", το οποίο πλέει στη νοτιοανατολική Μεσόγειο, ζήτησε απο την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τη δέσμευση περιοχών εντός του FIR Αθηνών για τη διεξαγωγή αεροναυτικών ασκήσεων, με τη συμμετοχή ρωσικών πολεμικών αεροσκαφών και έναν αριθμό υπερσύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών Σουχόι-33.Η ΥΠΑ έκανε δεκτό το αίτημα και οι ρωσικές αεροναυτικές ασκήσεις θα διεξαχθούν νοτιοανατολικά της Ρόδου στις 3,4, 8 και 10 Ιανουαρίου και νοτίως της Κρήτης στις 11 Ιανουαρίου.

Ο ρωσικός Στόλος για πρώτη φορά μετά το 1989 πραγματοποιεί αεροναυτικές ασκήσεις στην ανατολική Μεσόγειο και για πρώτη φορά χώρα μέλος του ΝΑΤΟ, η Ελλάδα, εγκρίνει αίτημα της Μόσχας για διεξαγωγή των ασκήσεων εντός του εθνικού της εναερίου χώρου και του FIR Αθηνών. Η ρωσική πλευρά ζήτησε τη δέσμευση περιοχών νοτίως της Ρόδου και βορείως της Κύπρου, αλλά και νοτίως της Κρήτης, εντός του FIR Αθηνών, από τη 2α Ιανουαρίου έως και την 11η του ιδίου μηνός. Η άδεια δόθηκε με επίσημο έγγραφο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, όπως προβλέπεται. Επικεφαλής των ασκήσεων θα είναι το αεροπλανοφόρο «Κουζνέτσωβ», που ήδη εκτελεί περιπολία στην ανατολική Μεσόγειο.
Αυτή η πρωτιά προκάλεσε αμέσως και δικαιολογημένα το ενδιαφέρον όλων των δυτικών Πρεσβειών στην Αθήνα, πρωτίστως δε, της αμερικανικής. Η κίνηση της Μόσχας εκδηλώθηκε την ώρα της πολεμικής έκρηξης στη Λωρίδα της Γάζας, αλλά και σε μία περίοδο που η Ρωσία εμφανίζεται παρούσα σε διάφορα σημεία του πλανήτη από τα οποία, μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, είχε εντελώς απομακρυνθεί. Ένα από αυτά είναι η ανατολική Μεσόγειος. Ήδη, μετά και την πολεμική σύγκρουση στη Γεωργία και με επίσημη ανακοίνωση, η Μόσχα ενεργοποίησε τη ναυτική της βάση στην Ταρσό της Συρίας, προκαλώντας το άμεσο ενδιαφέρον των νατοϊκών δυνάμεων.
Σημειώνεται πως η περιοχή που δέσμευσαν οι Ρώσοι για τα αεροναυτικά γυμνάσια εφάπτεται της περιοχής νοτίως της Αττάλειας στην Τουρκία και ανατολικά της Ταρσού στη Συρία, ενώ βρίσκεται στο επίκεντρο της περιοχής αντιπαράθεσης μεταξύ Τουρκίας και Κύπρου για την εκμετάλλευση πετρελαϊκών κοιτασμάτων στην ανατολική Μεσόγειο.
Σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους στην Αθήνα, που ζήτησαν να κρατηθεί η ανωνυμία τους, η θετική απάντηση της Ελλάδας στο ρωσικό αίτημα εκφράζει και την έντονη πεποίθηση της ελληνικής πλευράς πως η Ουάσιγκτον έχει υπερβεί τα εσκαμμένα στην άσκηση πιέσεων για τη διακοπή του ρυθμού ανάπτυξης των ελληνορωσικών σχέσεων που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα. «Πρόκειται για διπλό μήνυμα», επισημαίνουν οι παραπάνω κύκλοι και σημειώνουν: «Το ένα μήνυμα αφορά στην απόφαση της Μόσχας να δηλώσει παρούσα σε όσα σημεία θεωρεί ότι διακυβεύονται και δικά της συμφέροντα, ιδιαίτερα, μάλιστα, όταν στη συγκεκριμένη περιοχή έχει εκδηλωθεί πολεμική δραστηριότητα στη Λωρίδα της Γάζας. Το δεύτερο μήνυμα αφορά στην πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να γνωστοποιήσει προς όλες τις κατευθύνσεις πως δεν είναι διατεθειμένη να αντιμετωπίσει τις διεθνείς σχέσεις της χώρας αποκλειστικά με γνώμονα μονομερή συμφέροντα τρίτων».
Η πραγματοποίηση των ρωσικών αεροναυτικών ασκήσεων συμπίπτει, πάντως, χρονικά με μία περίεργη και σαφώς μεθοδευμένη επιθετικότητα εκ μέρους της Τουρκίας στο ανατολικό Αιγαίο. Όπως σημειώνουν κύκλοι του υπουργείου Άμυνας, η απόφαση να παραστεί κατά τις εορτές των Θεοφανείων στο Αγαθονήσι ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, καθώς και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, αποτελεί «σκληρή απάντηση» στην Τουρκία, που τις τελευταίες ημέρες με χαμηλές υπερπτήσεις αεροσκαφών της πάνω από το Αγαθονήσι και τις Οινούσες επαναφέρει εμπράκτως το ζήτημα των «γκρίζων ζωνών».Σημειώνεται πως ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Δημήτριος Γράψας συνοδευόμενος από τον Α/ΓΕΣ Αντιστράτηγο Δημήτριο Βούλγαρη, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Κώ στην 80η Ανώτατη Διοίκηση Ταγμάτων Εθνοφυλακής (80 ΑΔΤΕ) και από εκεί με ελικόπτερο στις νήσους Καλόλιμνο και Φαρμακονήσι και αντάλλαξε ευχές με τους αξιωματικούς και οπλίτες των στρατιωτικών φυλακίων που είναι εγκατεστημένα στα παραπάνω νησιά στις 31.12.2008 . Είχε προηγηθεί παραμονή των Χριστουγέννων, πτήση εφοδιασμού και αλλαγής φρουράς,στο Φαρμακονήσι, από ένα
CH 47D του 4ου ΤΕΑΣ, το οποίο απογειώθηκε από την Λέρο.Οι Τούρκοι επενέβησαν δια ασυρμάτου και ζήτησαν να αποχωρήσει το Ελληνικό μεταφορικό ελικόπτερο, διαφορετικά θα αναχαιτιστεί! Η Άγκυρα έφθασε στο σημείο να απαντήσει στο ελληνικό διάβημα διαμαρτυρίας πως αυτές οι υπερπτήσεις πραγματοποιούνται «εντός ζώνης τουρκικής κυριαρχίας». Το Τουρκικό Επιτελείο προχώρησε σε νέα καταγγελία κάνόντας λόγο "για είσοδο στις 09.26΄ στις 31.12.2008, ενός Ελληνικού ελικοπτέρου που απογειώθηκε από την Κώ, σε βάθος ενός μιλίου εντός του Τουρκικού εναερίου χώρου επί 30¨, άνω της νήσου "Μπουλαμάτς"(Φαρμακονήσι), προσγειώθηκε στην νήσο "Μπουλαμάτς" στις 09.27΄ και απεχώρησε στις 10.40΄"!!! Η εξοργιστική Τουρκική καταγγελία,αφορούσε την επίσκεψη των Α΄ΓΕΕΘΑ και Α΄ΓΕΣ στην Καλόλιμνο και Φαρμακονήσι. Σημειώνεται πως η Τουρκική ανακοίνωση εξεδόθει το απόγευμα και αφού ήδη είχε δημοσιοποιηθεί η επίσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας στο Αγαθονήσι.
Τις ημέρες των Χριστουγέννων, οι Τουρκικές παραβιάσεις και παραβάσεις του Ελληνικού εναέριου χώρου ξεπέρασαν τις 35, ενώ τα Τουρκικά μαχητικά πέταξαν 8 φορές πάνω από το Φαρμακονήσι, 7 φορές πάνω από το Αγαθονήσι και 3 φορές πάνω από τους Φούρνους.
Η μοίρα του ρωσικού Στόλου του Βορρά, που περιλαμβάνει το αεροπλανοφόρο "Ναύαρχος Κουζνέτσοβ "και δύο πλοία ανεφοδιασμού, απέπλευσε από τη βάση της στο Σεβερομόρσκ της βόρειας Ρωσίας και κατευθύνεται στον Ατλαντικό και τη Μεσόγειο, ανακοίνωσε σήμερα το ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό.
Τα πλοία απέπλευσαν "από τη βάση του ρωσικού Στόλου του Βορρά (κοντά στο Μουρμάνσκ, στη Θάλασσα Μπάρεντς) και κατευθύνονται στον Ατλαντικό και τη Μεσόγειο", διευκρίνισε ο εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού Ιγκόρ Ντιγκάλο,στις 0512.2008.
Κατά την αποστολή αυτή που θα διαρκέσει "μερικούς μήνες, τα πλοία θα πραγματοποιήσουν επισκέψεις σε στρατιωτικά λιμάνια ευρωπαϊκών και μεσογειακών χωρών", σύμφωνα με τις προγραμματισμένες στρατιωτικές ασκήσεις, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Ο Ρωσικός γίγαντας "Ναύαρχος Κουζνέτσοβ" και η συνοδεία του τις προηγούμενες ώρες έπλεαν σε "γραμμή παραγωγής" ανοιχτά της Γάζας, καταγράφοντας τις επιθετικές ενέργειες της Ισραηλινής αεροπορίας, κάτι που γίνεται από τις πρώτες ημέρες της Ισραηλινής επίθεσης. Το "Ναύαρχος Κουζνέτσοβ", ναυπηγήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ΄80. Είναι ένα νέο και υπερσύγχρονο σκάφος, κατηγορίας "STOBAR".Το ακρωνύμιο σημαίνει Short Take=Off But ARrested landing χρησιμοποιείται μόνο σε ένα αεροπλανοφόρο στον κόσμο, στο ρωσικό "Ναύαρχος Κουζνέτσοβ". Εδώ δεν γίνεται χρήση καταπελτών, αλλά τα αεροσκάφη αφήνονται να απονηωθούν με την ώση μόνο των κινητήρων τους, και με τη βοήθεια μιας ναυπηγικής ανύψωσης του πρωραίου άκρου του καταστρώματος πτήσης (ski-jump). Η μέθοδος angled flight deck χρησιμοποιείται και σε αυτόν τον σχεδιασμό, όμως λιγότερο αποτελεσματικά καθώς η διαδρομή για απονήωση είναι μεγαλύτερη. Η προσνήωση γίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως στα αεροπλανοφόρα τύπου CATOBAR.
Ένα μεγάλο μειονέκτημα αυτού του σχεδιασμού σε σχέση με τους άλλους, είναι ότι τα αεροπλάνα δεν μπορούν να φέρουν βαρύτερα φορτία, όπως βόμβες και pods, παρά μόνο πυραύλους αέρος-αέρος. Το "Κουζνέτσοφ" ναυπηγήθκε όχι για να αποτελέσει μια απειλή για τα αντίπαλα αεροπλανοφόρα, ή για να διεξάγει επιχειρήσεις τέτοιου εύρους, όπως τα αεροπλανοφόρα του NATO, αλλά για να παρέχει αεροπορική κάλυψη στα υποβρύχια του Ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού. Έτσι επιλέχθηκε αυτός ο φτηνότερος και απλούστερος σχεδιασμός. Πιθανότατα τον "Ρώσικο Γίγαντα" να συνοδεύουν και υποβρύχια του Ρωσικού Στόλου, όπως συμβαίνει πάντοτε, γεγονός που δίδει ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στην παρουσία της Ρωσικής Ναυτικής Δύναμης, στην Ν/Α Μεσόγειο και το Αιγαίο φυσικά.
Στα ΜΜΕ της Ρωσίας γίνονται πυκνές αναφορές για την επίσκεψη της Ρωσικής Μοίρας στο Αιγαίο, την οποία χαρακτηρίζουν "υψίστης σημασίας και συμβολισμού". Ενώ τονίζονται έντονα οι "παραδοσιακές στενές σχέσεις Ρωσίας-Ελλάδος".
Σημειώνεται πως οι Ρώσοι είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την διάρκεια των ασκήσεών τους σε ξένες περιοχές, σε αντίθεση με άλλες χώρες οι οποίες συνήθως, ασκούνται και πέραν των συμφωνηθέντων ορίων...Αναμένεται με έντονο ενδιαφέρον πιθανή δραστηριότητα της Τουρκικής Αεροπορίας στις δεσμευόμενες περιοχές από τους Ρώσους,γεγονός που θα περιπλέξει ακόμη περισσότερο την ήδη τεταμένη κατάσταση στο Ελληνικό Αρχιπέλαγος του Αιγαίου.
΄Ομηρος Φωτιάδης

strategy-geopolitics.blogspot.com

...ΚΑΙ ΜΗ ΕΡΕΥΝΑ

Η ζωή μας, είναι ως γνωστόν, γεμάτη αντιφάσεις. Και η πολιτική το ίδιο. Ενώ βρισκόμαστε μόλις στην αρχή του νέου χρόνου, ο πρωθυπουργός ετοιμάζεται να παίξει το τελευταίο του στοίχημα. Ηγούμενος μιας κυβέρνησης, βαριά λαβωμένης, από τα γεγονότα των προηγούμενων μηνών, προφανώς δεν διαθέτει άλλον πολιτικό χρόνο. Έτσι, ο ανασχηματισμός που είναι δεδομένο ότι έρχεται είναι η επόμενη κίνησή του, μόνον που ούτε ο ίδιος φαίνεται ακόμη να έχει καταλήξει στην «μορφή» και το… εύρος του.
Άλλωστε δεν είναι το μόνο πρόβλημα που καλείται να λύσει, αφού μέσα στους πρώτους μήνες του 2009 έχει να αντιμετωπίσει κρίσιμα ζητήματα, από την αντιμετώπιση των οποίων, μέχρι σ’ έναν βαθμό, θα εξαρτηθεί και η προσωπική του πολιτική πορεία. Αυτά τα δεδομένα, είναι που δικαιώνουν και τον Γιώργο Σουφλιά, που αμέσως μετά το καλοκαίρι, είχε επισημάνει ότι όσα γίνουν μέσα στον χειμώνα θα επηρεάσουν τις εξελίξεις στην Ελλάδα στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Και δυστυχώς για τον Κώστα Καραμανλή, έγιναν πολλά. Η απαισιοδοξία που υπάρχει για το μέλλον, κυριαρχεί παντού. Στην οικονομία, η οποία βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού και προ των πυλών της επιτήρησης, στον οικογενειακό προϋπολογισμό, που με τίποτα δεν είναι δυνατόν να… εκτελεστεί, αφού είναι τραγικά ελλειμματικός. Ακόμη και στη διασκέδαση, όπου ως λαός έχουμε την τάση να «το ρίχνουμε έξω και μετά θα δούμε», υπάρχει πρόβλημα. Οικονομική δυσπραγία και κοινωνική ένταση, είναι κάτι περισσότερο από εμφανή.
Και η κυβέρνηση, αλλού «ταξιδεύει». Η αξιοπιστία των θεσμών, δυστυχώς βρίσκεται στα «τάρταρα», οι Έλληνες πολίτες αμφισβητούν ακόμη την ύπαρξη ελάχιστης ικανότητας διαχείρισης των πραγμάτων, ενώ το πολιτικό μας σύστημα, ευθέως πλέον αμφισβητείται ως προς την αποτελεσματικότητά του. Η κρίση, είναι δεδομένη, αλλά το ερώτημα είναι, τι γίνεται; Ή τι θα γίνει, με την κατάσταση που δεν πάει άλλο;
Δεν θέλουμε να το παγκοσμιοποιήσουμε, αυτή τη στιγμή το φαινόμενο, παρά το γεγονός ότι έτσι είναι. Θέλουμε να προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε για το τι γίνεται στην Ελλάδα, όπου τα πράγματα είναι πιο απαισιόδοξα. Που δεν λύνονται με έναν ανασχηματισμό, ο οποίος έγινε το «ανέκδοτο» των ημερών, αφού η κυβέρνηση, δεν φαίνεται ικανή ακόμη και να «απορροφήσει» το σοκ αυτής της κρίσης.
Γιατί, ένα τέτοιο σοκ, θα έφερνε ρεαλισμό και αυτογνωσία. Θα έφερνε την ισχυρή διάθεση αναζήτησης τρόπων ανασύνταξης, που θα δημιουργούσε προϋποθέσεις εμπιστοσύνης και κατά συνέπεια και αισιοδοξίας.
Η μαγική λέξη είναι η αξιοπιστία και η εκτόνωση. Η καινούργια αρχή, που δεν μπορεί παρά να σημαίνει πολιτική αλλαγή στον τόπο μας. Άλλωστε, αυτός είναι και ο κανόνας της δημοκρατίας. Ό,τι είναι να γίνει, να γίνει μέσα στο 2009, γιατί λίγοι είναι εκείνοι, πλέον, που πιστεύουν, ότι η παρούσα κυβέρνηση μπορεί να κυβερνήσει. Έτσι, αυτομάτως, έχουμε το επόμενο ερώτημα. Το ΠΑΣΟΚ θα μπορέσει; Απάντηση, εύκολη, δεν υπάρχει. Υπάρχει σκεπτικισμός ακόμη και από οπαδούς του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Μόνο, που ο προαναφερόμενος ρεαλισμός, αυτή τη χρονική συγκυρία, υπαγορεύει τη στήριξή του. Όχι άκριτα και με κλειστά μάτια και αυτιά. Πρέπει να κάνει πολύ περισσότερα πράγματα για να δημιουργήσει, τις προϋποθέσεις της εμπιστοσύνης, που επίσης, προαναφέραμε. Δεν πρέπει να αρκεστεί στην απόρριψη της Ν.Δ. από τους πολίτες. Πρέπει να παράξει πολιτικές προϋποθέσεις διακυβέρνησης και κυρίως να πείσει. Εύκολο δεν είναι. Δεν είναι, όμως, και ακατόρθωτο, αφού η ισχυρότερη πηγή, για να αντλήσει αυτή τη γνώση, είναι η αυτογνωσία των πολιτών.

Κ.Π.
e-erevna.gr

Νωρίς......ή.....έλλειψη έμπνευσης......?



Τον τελευταίο καιρό έχω μετατοπίσει το πρόγραμμά μου προς το πιο ημερήσιο. Κοιμάμαι πιο νωρίς, ξυπνώ πιο πρωί.
Η βασικότερη αρνητική συνέπεια είναι ότι δε μου έρχεται έμπνευση να γράψω. Άλλωστε, πάντα νύχτα άρχιζα να γράφω τα κείμενα.

Ελπίζω να πρόκειται για μεταβατικό στάδιο.

Μήπως έχω χάσει τη μούσα μου......?


ΥΓ
Όταν άρχισα να κοιμάμαι πιο νωρίς κατάλαβα ότι άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου.....
 
Copyright 2009 Οιχαλία - Τρικάλων. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan