Οι «παράπλευρες απώλειες» που γέννησε η κρίση στις χρηματαγορές, συνεχίζονται -με αμείωτο ρυθμό- στην εγχώρια αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Δεν φτάνει το γεγονός ότι περισσότερες από 350 μάντρες έχουν κλείσει μόνο το τελευταίο διάστημα και οι πωλήσεις έχουν πέσει κατά 35-40%, έφτασε και η μείωση του τέλους ταξινόμησης στα καινούργια αυτοκίνητα, για να δώσει τη χαριστική βολή στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που μόνο μικρή δεν είναι. Όταν πέρυσι, η επίσημη εισαγωγική της Mercedes πούλησε 8.801 αυτοκίνητα, την ίδια περίοδο οι έμποροι μεταχειρισμένων, μέσω του δικτύου τους, πούλησαν 9.016.
Αντίστοιχα, όταν...πέρυσι όλοι οι εισαγωγείς (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου - ΣΕΑΑ) πούλησαν 267.242 νέα αυτοκίνητα (ταξινομήσεις), υπολογίζεται ότι οι έμποροι μεταχειρισμένων –σύμφωνα με τον ΣΕΕΑΕ– πούλησαν περισσότερα από 300.000 μεταχειρισμένα (εγχώρια) και 30-33.000 εισαγόμενα μεταχειρισμένα.
«Χτύπημα στην αγορά»
«Είμαστε αντίθετοι στην προσωρινή μείωση του τέλους ταξινόμησης στα καινούργια αυτοκίνητα, διότι η μείωση αυτή θα επιφέρει ανωμαλία στην αγορά των μεταχειρισμένων», αναφέρει στο Capital.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ), κ. Απόστολος Πετιμεζάς.
«Η μείωση αυτή απαξιώνει τα αυτοκίνητα των ιδιωτών, αλλά και των εμπόρων, καθώς τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα χάνουν ολοένα και περισσότερο την εμπορική τους αξία», συμπληρώνει ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ.
Πλέον, οι έμποροι των μεταχειρισμένων διαβλέπουν ότι ολοένα και μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό θα κατευθυνθεί στα καινούργια αυτοκίνητα. Ενδεικτικό είναι ότι, σχεδόν όλες οι εισαγωγικές εταιρείες, αναγνωρίζοντας τη μικρή μείωση που επέφερε η μείωση του τέλους ταξινόμησης στις τιμές των μικρών και μεσαίων οχημάτων, με κυβισμό ως 1.800 κ.εκ., προχώρησαν ήδη σε «γενναίες» προσφορές, που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν τις 2.000 χιλιάδες ευρώ.
Οι εκτιμήσεις που κάνουν οι έμποροι μεταχειρισμένων, για το κλείσιμο της εφετινής χρονιάς, είναι τραγικές. Ορισμένοι προβλέπουν μείωση ως και 40% στις πωλήσεις των μικρών και μεσαίων μεταχειρισμένων και ως και 50% στις πωλήσεις των αντιστοίχων μεγάλου κυβισμού.
«Καλύτερα θα ήταν το κράτος, τα χρήματα που χάνει από τα τέλη ταξινόμησης, να τα ρίξει στην απόσυρση των οχημάτων, έχοντας και περιβαλλοντικά οφέλη. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια διαπραγμάτευση με την ΕΕ», δηλώνουν έμποροι στο Capital.gr.
Για λήψη «πρόχειρων και αποσπασματικών μέτρων» κατηγορεί την κυβέρνηση η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Οικονομίας Λούκα Κατσέλη, αναφερόμενη στην επικείμενη μείωση του τέλους ταξινόμησης στα Ι.Χ. «Το μέτρο για μείωση του τέλους ταξινόμησης στα Ι.Χ., τη στιγμή που η χώρα μας μπαίνει σε επιτήρηση και το έλλειμμα για το 2008 παραμένει στην ουσία άγνωστο, θα προκαλέσει σοβαρότατες απώλειες πόρων, τη στιγμή που είναι σε όλους γνωστή η καθίζηση των εσόδων», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Την ίδια στιγμή με τα... χειρότερα λόγια μιλούν οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για τις τράπεζες, καθώς όχι μόνο δεν εγκρίνουν τη χορήγηση νέων δανείων, αλλά δύναται να μετατραπούν σε εμπόρους αυτοκινήτων. Οι πληροφορίες που έφτασαν στα μέλη του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ) ότι οι τράπεζες ενδέχεται να ανοίξουν, σε διευρυμένη βάση, τις δημοπρασίες κατασχεμένων αυτοκινήτων σε ιδιώτες, τους εξόργισε.
«Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες ότι οι τράπεζες θα λειτουργήσουν καταστήματα και θα εκποιούν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που βρίσκονται στα χέρια τους, από διάφορες πηγές (κατασχέσεις, επιστροφές, χρηματοδότηση stock καταστημάτων), τότε αναιρούνται όλες οι προσπάθειες και δημιουργείται ένα νέο περιβάλλον, με ανεξέλεγκτες συνέπειες», αναφέρει ο σύνδεσμος.
«Ασφαλώς θα είναι μια νόμιμη επιχειρηματική ενέργεια, αλλά όχι ηθική απέναντι στους εμπόρους αυτοκινήτων, αφού δίνει κάθε δικαίωμα στη σκέψη ότι ο δικός μας, σημερινός πελάτης που δεν τον χρηματοδοτούν, θα είναι ο δικός τους αυριανός πελάτης που θα τύχει ιδιαίτερης μεταχείρισης», επισημαίνει ο σύνδεσμος εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, «παρακαλώντας» ουσιαστικά τα τραπεζικά ιδρύματα να μην μετατραπούν σε εμπόρους αυτοκινήτων.
Του Φώτη Φωτεινού στο capital
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου