Ένα δημοσίευμα των «Financial Τimes» που αναφέρεται στην Γερμανική εταιρεία ΤhyssenΚrupp έχει προκαλέσει εύλογους προβληματισμούς στο εσωτερικό της χώρας μας.
Σύμφωνα με αυτό η εταιρεία εγκαταλείπει θυγατρικές, προχωρεί σε συγχωνεύσεις και μειώνει προσωπικό.
Εύλογοι λοιπόν οι προβληματισμοί μας αφού η ΤhyssenΚrupp στην χώρα μας κατέχει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Πίσω όμως από την επίκληση της κρίσης κρύβεται ο ... «Παπανικολής» . Το υποβρύχιο που ..«γέρνει» .
Ας δούμε πως έχει η υπόθεση.Τον Φεβρουάριο του 2000 επί Ακη Τσοχατζόπουλου στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας υπογράφεται μια σύμβαση ύψους 1,9 δισ. ευρώ με τη γερμανική εταιρεία HDW για την αγορά τεσσάρων υπερσύγχρονων υποβρυχίων τύπου 214.
Όπως .....συνηθιζόταν εκείνη την εποχή, κατεβλήθη ....προκαταβολικά (!) άνω του 70%, περίπου 1,4 δις ευρώ. Μεσάζων σε εκείνη την περίπτωση ήταν ο μετέπειτα διευθύνων σύμβουλος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κ. Γιώργος Πατεράκης.
Αναλαμβάνοντας την κυβέρνηση του τόπου η ΝΔ το 2004, ανέλαβε και ... τα υπογεγραμμένα γραμμάτια. Όμως το 2005 οι Έλληνες αξιωματικοί που είχαν ταξιδέψει ως το Κίελο της Γερμανίας για να επιθεωρήσουν και εν τέλει να παραλάβουν το πρώτο υποβρύχιο με την ιστορική ονομασία «Παπανικολής», παρατηρούν ότι –ως μη όφειλε– το σκάφος παρουσίαζε κλίση άνω των 45 μοιρών όταν έπλεε στην επιφάνεια.
Φυσικά αρνήθηκαν να το παραλάβουν. Στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε έκτοτε, τόσο η HDW όσο και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά στα οποία κατασκευάζονταν τα υπόλοιπα τρία υποβρύχια εξαγοράστηκαν από τη γερμανική εταιρεία Thyssen.
Σήμερα, τα υποβρύχια υφίστανται διαρκείς διορθώσεις προκειμένου να ανταποκριθούν στις προδιαγραφές, παραμένει όμως άγνωστο πότε θα γίνει η παραλαβή τους από το Ελληνικό Δημόσιο αφού η στάση του Π.Ν ...σκλήρυνε με την υποστήριξη της κυβέρνησης που δεν είναι διατεθειμένη να .... πληρώσει «τον κούκο για αηδόνι».
Μπροστά σε αυτή την σθεναρή στάση οι Γερμανοί κατέφυγαν σε μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια δυσφήμησης, απαξίωσης και σπίλωσης της ελληνικής κυβέρνησης και της χώρας μας.
Συγκεκριμένα ξεκίνησαν έναν πόλεμο δημοσιευμάτων στον διεθνή τύπο με αποκορύφωμα δημοσίευμα της πολωνικής εφημερίδας «Gazeta Wyborcza» όπου ανέφερε ότι : «Υποβρύχιο για την Πολωνία; Το υποβρύχιο U 214, που δεν θέλουν να αγοράσουν οι Έλληνες, η γερμανική εταιρεία το προτείνει στην Πολωνία» .
Παράλληλα προβάλλονταν δηλώσεις του Robert Rochowicz, εκπροσώπου του πολωνικού υπουργείου Άμυνας, ο οποίος επιβεβαίωνε ότι κατατέθηκε στο υπουργείο πρόταση αγοράς του υποβρυχίου και ότι η γερμανική πλευρά ισχυρίζεται ότι «το πλοίο είναι άρτια κατασκευασμένο και ότι οι Έλληνες δεν θέλουν να το παραλάβουν διότι .....δεν διαθέτουν χρήματα.... Πτώχευσαν ».
Βλέπετε οι Γερμανοί που είχαν μάθει να πληρώνονται υπερτιμημένα και ...προκαταβολικά είχαν και άλλα παράπονα, καθώς η αμαρτωλή σχέση ΠΑΣΟΚ,Γερμανικής εταιρείας και Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είχε και άλλες αμαρτωλές παραμέτρους.
Εκτός από τα υποβρύχια που γέρνουν (όπως έχουν πλέον περάσει στην ιστορία), το 2002 είχε υπογραφεί ακόμη μια υπερτιμημένη σύμβαση για τρία ήδη υπάρχοντα υποβρύχια.
Τότε, επί υπουργίας κ. Γιάννου Παπαντωνίου συμφωνήθηκε με τους Γερμανούς να γίνει αναβάθμιση τριών υποβρυχίων τύπου 209 του Πολεμικού Ναυτικού, έναντι 900 εκατ. ευρώ.
Και σε αυτή την περίπτωση το Ελληνικό Δημόσιο είχε ...προπληρώσει (!) το μεγαλύτερο ποσοστό της σύμβασης, εκτός από 110 εκατ. ευρώ τα οποία εξακολουθεί να χρωστά.
Το σκάνδαλο ήταν ότι με αυτά τα χρήματα αγοράζαμε δύο νέα υποβρύχια του ίδιου τύπου αντί να αναβαθμίσουμε τρία παλαιά υποβρύχια πολλών ετών.
Το 2002 φυσικά ....ουδείς είχε παρατηρήσει το γεγονός. Έπειτα από διαπραγματεύσεις οι οποίες ξεκίνησαν στις αρχές του 2008, τελικά οι Γερμανοί δέχθηκαν να μη γίνει ο εκσυγχρονισμός δύο εκ των τριών υποβρυχίων (το ένα βρισκόταν ήδη υπό μετασκευή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά).
Αντιθέτως συμφώνησαν να κατασκευάσουν δύο νέα υποβρύχια τύπου 209 και να τα παραχωρήσουν στο Πολεμικό Ναυτικό, με μοναδικό όρο την εξόφληση του χρέους των 110 εκατομμυρίων ευρώ.
Καλό θα είναι λοιπόν να τα θυμόμαστε γιατί ορισμένων το θράσος προβλέπω να ξεπερνά κάθε όριο και να σηκώνουν θέμα .... Σκαραμαγκά.
politis-gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου