Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2009

Σε πενήντα δευτερόλεπτα, άφαντο το Ι.Χ.!

Περισσότερα από 80.000 αυτοκίνητα έχουν κλαπεί την τελευταία δεκαετία στη χώρα μας, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αγνοείται! Με απλά λόγια, αν ζεις στην Ελλάδα και σου κλέψουν το αυτοκίνητο, μην περιμένεις να σου το βρει η αστυνομία. Καλύτερα να αγοράσεις άλλο...

Ερευνα με τον τίτλο «Εξαφανίστηκε σε 50 δευτερόλεπτα», που εκπόνησαν δύο έλληνες εγκληματολόγοι του Πανεπιστημίου Teesside στην Αγγλία, φέρνει τη χώρα μας να κατέχει πολύ υψηλή θέση στης κλοπές αυτοκινήτων στην Ε.Ε. Τι σημαίνει αυτό στην καθημερινότητα; Οτι ένα στα τρία αυτοκίνητα αποτελούν υποψήφιο θύμα κλοπής.

Τα κυκλώματα

Ο επίκουρος καθηγητής εγκληματολογίας Γ. Α. Αντωνόπουλος και ο λέκτορας Γ. Παπανικολάου μελέτησαν τα στατιστικά του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, πήραν συνεντεύξεις αστυνομικών της ΕΛ.ΑΣ., αλλά και πολλών ειδικών στις κλοπές αυτοκινήτων και συνέταξαν μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση για το πώς δουλεύουν τα παράνομα κυκλώματα στη χώρα μας.

Από το 1991 έως και το 2001 οι κλοπές αυξήθηκαν κατά 10%. Ανάλογη αύξηση κρουσμάτων παρατηρείται μέχρι και σήμερα. Τα περισσότερα περιστατικά συμβαίνουν κυρίως στις μεγάλες πόλεις και κυρίως στην Αθήνα. Και οι πιο δημοφιλείς τύποι αυτοκινήτων που «εξαφανίζονται» είναι Fiat, Toyota, Citroen, Nissan, BMW, Volkswagen και Opel.

Πόσα από αυτά που «εξαφανίζονται σε 50 δευτερόλεπτα» βρίσκονται από την αστυνομία; Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, από τα 63.884 αυτοκίνητα που εκλάπησαν από το 1991 έως και το 2007 περίπου τα μισά (49,6%) δεν έχουν εντοπιστεί και κυκλοφορούν παράνομα.

Μια επιτυχημένη κλοπή εξαρτάται από την ημέρα, την ώρα και φυσικά αν το αυτοκίνητο είναι παλαιάς ή νέας τεχνολογίας. Στα παλαιάς κατηγορίας ανήκουν όσα Ι.Χ. δεν διαθέτουν immobilizer. Κλέβονται πολύ εύκολα, απλώς σπάζοντας το παράθυρο και βάζοντας μπροστά τη μηχανή ενώνοντας τα κλειδιά που βρίσκονται κάτω από το τιμόνι ή και με την αντιγραφή του κλειδιού.

Για τα καινούρια αυτοκίνητα, απαιτούνται περισσότερο εκσχυγχρονισμένες μέθοδοι. Οχι κατ' ανάγκην, όμως, πιο δύσκολες, όπως για παράδειγμα η αντιγραφή του κλειδιού: «Υπάρχουν κλειδιά immobilizer. Εκτός από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων που διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό, πολλοί κλειδαράδες μπορούν να "κόψουν" ίδια κλειδιά», περιγράφει ένας κλέφτης αυτοκινήτων.

Το «κόλπο» της οδικής

Ενδιαφέρον, όμως, έχει ότι πολλές φορές οργανωμένα κυκλώματα συνεργάζονται ακόμη και με εταιρείες οδικής βοήθειας. Χαρακτηριστικές είναι οι μαρτυρίες των «επαγγελματιών» στην έρευνα:

«Εντοπίζουμε κάποιο τρακαρισμένο αυτοκίνητο, σημειώνουμε τα στοιχεία του και το αγοράζουμε. Μετά από κάποιο διάστημα, όταν βρίσκουμε την ίδια μάρκα αυτοκινήτου με το ίδιο χρώμα, αλλάζουμε τους αριθμούς των πινακίδων, καλούμε μια εταιρεία οδικής βοήθειας και τους ζητάμε να το μεταφέρουν από ένα σημείο του δρόμου που υποτίθεται ότι μας άφησε. Η εταιρεία δεν έχει κανένα πρόβλημα να το κάνει, με δεδομένο ότι βλέπει πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο (αριθμός πινακίδας κ.λπ.) έχει συνδρομή».

Οι πιο δημοφιλείς τύποι αυτοκινήτων που «εξαφανίζονται» είναι Fiat, Toyota, Citroen, Nissan, BMW, VW και Opel.

Η πιο εύκολη μέθοδος, πάντως, παραπέμπει στον οδηγό που αφήνει τα κλειδιά με αναμμένη τη μηχανή για να πάρει κάτι από το περίπτερο.

«Μπαίνουμε και το παίρνουμε σαν κύριοι», περιγράφει ένας... κύριος. Καταγράφονται, όμως, και περιπτώσεις που χρησιμοποιείται βία.

Η πλειονότητα των κλοπών, πάντως, γίνεται τη νύχτα ή τις πρώτες πρωινές ώρες. Αυτό παρέχει στους «ειδικούς» αρκετά πλεονεκτήματα: «Επειδή οι περιοχές "ανακύκλωσης" των κλεμμένων γεωγραφικά βρίσκονται μακριά από το σημείο της κλοπής, η δουλειά πρέπει να γίνει όταν δεν υπάρχει κίνηση στους δρόμους», περιγράφει στην έρευνα ένας αστυνομικός.

«Εάν μια κλοπή αυτοκινήτου συμβεί μεταξύ 24.00 έως 01.00, ο ιδιοκτήτης θα ενημερωθεί κατά τις επτά το πρωί. Ωσπου να ειδοποιηθούν οι αρμόδιες αρχές, το αυτοκίνητο μπορεί να έχει φτάσει και Κροατία», περιγράφει ένας άλλος αστυνομικός.

Οι κλέφτες αυτοκινήτων δεν είναι οι οργανωτές, τα «κεφάλια» του κυκλώματος. Είναι απλοί «υπάλληλοι», οι οποίοι πληρώνονται αναλόγως τη σοδειά που θα βγάλουν.

Η πληρωμή, λοιπόν, εξαρτάται από τον τύπο αυτοκινήτου που κλέβεται. Για ένα νορμάλ αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας, το καθαρό κέρδος του κλέφτη κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 1.500 ευρώ. Για ένα αυτοκίνητο πολυτελείας, όπως για παράδειγμα μία Porsche, το «ημερομίσθιο» εκτοξεύεται αμέσως στα 10.000 ευρώ!


0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright 2009 Οιχαλία - Τρικάλων. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan