Αντιδράσεις και στον χώρο των δικυκλιστών προκαλεί το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την οδική ασφάλεια, το οποίο θεσπίζει την εφαρμογή Κάρτας Ελέγχου Θορύβου (ΚΕΘ) για τα δίκυκλα και τρίκυκλα. Ο στόλος των δικύκλων υπολογίζεται σήμερα σε περίπου 1,4 εκατομμύρια εκ των οποίων περίπου τα 550.000 κυκλοφορούν στην Αττική.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, που έχει τεθεί από χθες σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπεται ο ειδικός έλεγχος εκπομπών θορύβου ο οποίος θα γίνεται σε δημόσια ή ιδιωτικά ΚΤΕΟ ή σε ειδικά -εξουσιοδοτημένα από τις υπηρεσίες μεταφορών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων της χώρας- συνεργεία μοτοσικλετών έναντι αμοιβής......
Κόντρες για τα ντεσιμπέλ
Η μορφή, το περιεχόμενο αλλά και η ακριβής διαδικασία για την έκδοση ΚΕΘ θα καθοριστούν με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Υποδομών, ενώ με απόφαση των Νομαρχιών θα καθοριστεί η έναρξη του θεσμού και το πρόγραμμα πρόσκλησης σε κάθε Περιφέρεια.
Το προσεχές διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί και το ειδικό τέλος για την έκδοση της ΚΕΘ, το οποίο, πάντως, δεν αποκλείεται να είναι και μηδενικό για την πρώτη φορά και ο μοτοσικλετιστής να πληρώνει μόνο για τον υποχρεωτικό επανέλεγχο, αν σημειώνεται υπέρβαση ορίου.
Το πρόστιμα για τους ιδιοκτήτες δικύκλων, τα οποία εντοπίζονται χωρίς ισχύουσα ΚΕΘ θα προσδιοριστεί στα 150 ευρώ.
«Η απλή έκδοση ΚΕΘ δεν θα λύσει το πρόβλημα της ηχορύπανσης όταν με μία πολύ εύκολη και σύντομη διαδικασία κάποιος μπορεί να αλλάξει την εξάτμισή του μόνος του, ακόμα και δέκα λεπτά αφού έχει παραλάβει τη νέα κάρτα» λέει ο νομικός σύμβουλος της Μοτοσικλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, Θόδωρος Γιαζούλης.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι το μέτρο θα πρέπει να έχει συνολική μορφή: «Δεν μπορούμε να έχουμε ξεχωριστή κάρτα για το κάθε πρόβλημα, άλλη για τον τεχνικό έλεγχο, άλλη για τα καυσαέρια και άλλη για τον θόρυβο. Πρέπει να θεσπιστεί μία ενιαία κάρτα για όλα και μάλιστα με ένα κόστος που δεν θα ξεπερνά τα 15 ευρώ, όπως έχουμε προτείνει και στο υπουργείο» συμπληρώνει, τονίζοντας ότι οι έλεγχοι θα πρέπει να ξεκινήσουν από τα δίκυκλα μικρού κυβισμού και από τα επαγγελματικά (κούριερ, διανομείς φαγητού, κλπ).
Μελέτες
Η ηχορρύπανση απειλεί την υγεία
«Ενοχη» για σειρά προβλημάτων υγείας, μεταξύ των οποίων η αυξημένη αρτηριακή πίεση, τα προβλήματα ακοής, αλλά ακόμα και ορισμένες... μαθησιακές δυσκολίες, είναι η ηχορρύπανση, σύμφωνα με τις τελευταίες ιατρικές μελέτες. Μία από τις σημαντικότερες πηγές ηχορύπανσης, είναι και ο θόρυβος από την οδική κυκλοφορία, ο οποίος σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης ενοχλεί περίπου το 20% - 25% του πληθυσμού των χωρών της δυτικής Ευρώπης, ενώ υπολογίζεται ότι το 19% του ευρωπαϊκού πληθυσμού, δηλαδή περίπου 67 εκατομμύρια άνθρωποι, ζουν σε συνθήκες υψηλής στάθμης θορύβου. Εκτιμάται ότι σε περιοχές της Αττικής και ειδικά στον Δήμο Αθηναίων, το 23% του πληθυσμού υφίσταται θορύβους με μέση ηχοστάθμη άνω των 72 ντεσιμπέλ, η οποία φτάνει και τα 100 ντεσιμπέλ σε ώρες αιχμής.
ethnos.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου