Τρεις στους δέκα νέους στην Ελλάδα δηλώνουν ότι έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση, αφού έχει μειωθεί σημαντικά το χαρτζιλίκι ή ο μισθός τους, όπως προκύπτει από έρευνα της οργάνωσης ΝΕΟΙ (Νέοι Οργανωμένοι Ευρωπαίοι Ικανοί).Στην έρευνα συμμετείχαν1.570 νέοι και νέες ηλικίας 22 ως 30 ετών από τη Θεσσαλονίκη, οι περισσότεροι από αυτούς να εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα και να έχουν μηνιαίο μισθό από 600 ως 1.200 ευρώ. .
Με βάση την έρευνα, το φαινόμενο που παρατηρείται στους νέους τους τελευταίους μήνες, είναι να έχουν περιορίσει σημαντικά τα εξοδά τους καθώς και τις εξόδους τους...
Οταν βγαίνουν έξω για να διασκεδάσουν, αρκούνται σε ένα ή δύο ποτά. Ειδικότερα, σε ποσοστό 26%, οι νέοι δήλωσαν ότι σε μεγάλο βαθμό ελάττωσαν τον προϋπολογισμό μιας εξόδου τους.
Επίσης, οι προσωπικές αγορές δεν έμειναν αλώβητες από την οικονομική κρίση. Το 62% των νέων δήλωσαν ότι διαθέτουν πλέον λιγότερα χρήματα για τις προσωπικές τους αγορές.
Παράλληλα, η κρίση χτύπησε και τις καλοκαιρινές τους διακοπές ως προς τη διάρκεια, τον τόπο, και τη διάθεση των χρημάτων σε ποσοστό 52%.
Οι νέοι έχουν αρχίσει να ιεραρχούν τις άμεσες ανάγκες τους ανάλογα με το εισόδημά τους και να διαθέτουν τα χρήματά τους σύμφωνα με αυτές καθώς και να αποταμιεύουν ένα ποσό (ποσοστό 53,5%).
Σύμφωνα πάντα με τους νέους που συμμετείχαν στην έρευνα η κρίση έχει επηρεάσει τους ακόλουθους τομείς:
Αύξηση στο χαρτζιλίκι: 16%
Αύξηση στο μισθό: 22%
Εύρεση εργασίας: 54%
Διατήρηση υπάρχουσας εργασίας: 28%
Ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης: 17%
Υπαρχόντων οικονομικών πόρων: 17%
Ο τομέας ευρέσεως εργασίας σήμερα σε σχέση με δέκα χρόνια πριν στην Ελλάδα για τους νέους έχει πληγεί πολύ δηλώνει το 87%, αλλά συμφωνούν ότι είναι εξίσου το ίδιο δύσκολο κάποιος να βρει μια θέση εργασίας σε οποιαδήποτε ηλικία με την σημερινή κατάσταση που επικρατεί.
Οι νέοι που εργάζονται σε άλλες χώρες του εξωτερικού είναι σε πιο προνομιούχα θέση σε σχέση με τους νέους της Ελλάδας, δηλώνει το 46%, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό 38% θεωρεί ότι η κατάσταση στην αγορά εύρεσης εργασίας για τους νέους είναι το ίδιο με άλλες χώρες.
Κατά προτίμηση οι νέοι επιλέγουν για την ενημέρωσή τους αναφορικά με την οικονομική κρίση το διαδίκτυο με 25%, τους φίλους με 17%, την οικογένειά τους 15%, κοινωνικούς φορείς και οργανώσεις 8%, και 1% τα παραδοσιακά ΜΜΕ.
www.cosmo.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου