Σάββατο, 20 Νοεμβρίου 2010

Η Ελλάδα επιστρέφει στο… 1989 (από πλευράς πωλήσεων)


Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων έχει σχεδόν καταρρεύσει και όσο περνά ο καιρός, τόσο οι πωλήσεις συρρικνώνονται. Πριν από λίγους μήνες, το πρώτο πράγμα που ακούγαμε στις συνεντεύξεις Τύπου, που γίνονταν κατά τη διάρκεια παρουσιάσεων νέων μοντέλων αυτοκινήτων, ήταν οι… στόχοι των πωλήσεων. Άλλωστε, οι άνθρωποι των εταιρειών είχαν κουραστεί να δέχονται την ίδια ερώτηση κάθε φορά (από συγκεκριμένο δημοσιογράφο), οπότε και μας ενημέρωναν για τις σίγουρες.. πωλήσεις που είχαν προ διετίας.

Λουκέτα…Οι εποχές όμως άλλαξαν, μαζί και οι.. πωλησιακοί στόχοι που, όπως φαίνεται, δεν ισχύουν πια. Το ζητούμενο πλέον είναι να κρατηθεί η αγορά σε ένα επίπεδο που θα μπορεί να διατηρεί θέσεις εργασίας, αλλά να αφήνει και κάποιο κέρδος στους επιχειρηματίες, που, χωρίς υπερβολές, κρατιούνται με «νύχια και με δόντια». Από την άλλη, αντιπροσωπείες – κολοσσοί δεν αντέχουν τα δυσβάσταχτα έξοδα και κλείνουν ο ένας μετά τον άλλον, δημιουργώντας ντόμινο κατάρρευσης του συστήματος. Γι’ αυτή την κατάσταση, μερίδιο ευθύνης φέρουν οι… χαμηλές πωλήσεις που δημιουργούν σπαζοκεφαλιά σε όλους. Από την άλλη, σαν να μη συμβαίνει απολύτως τίποτα, οι φόροι κάνουν... πάρτι με αποτέλεσμα να ξεπερνούν, στα ακριβά μοντέλα, ακόμα και την τιμή του αυτοκινήτου!

Πάμε για 100.000 αυτοκίνηταΕιδικά τους τελευταίους μήνες, η πτώση είναι τόσο μεγάλη που ξεπερνά το 50% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Αυτό σημαίνει πως, αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τότε η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων θα έχει περαιτέρω πτώση και θα επιστρέψουμε σε πωλήσεις που βλέπαμε το 1989, όταν τα νούμερα ήταν κάτω από 100.000 και, για να αποκτήσει ο Έλληνας αυτοκίνητο, έπρεπε να έχει κάνει αιματηρές οικονομίες. Χωρίς να υπερβάλλουμε και σύμφωνα με μαρτυρίες ανθρώπων του χώρου, οι ταξινομήσεις το 2011 ενδέχεται να κυμανθούν κοντά στις 100.000 – 110.000 αυτοκίνητα, και, αν συμβεί αυτό, είναι σίγουρο πως οι απολύσεις θα συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό στον κλάδο…


Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα
2010 (131.038)*
2009 (220.548)
2008 (267.242)
2007 279.794)
2006 (267.706)
2005 (269.733)
2004 (289.753)
2003 (257.293)
2002 (268.489)
2001 (280.295)
2000 (290.235)
1999 (261.711)
1998 (180.046)
1997 (162.030)
1996 (136.856)
1995 (128.137)
1994 (112.567)
1993 (147.789)
1992 (199.004)
1991 (167.737)
1990 (115.314)
1989 (85.645)
1988 (57.666)
1987 (50.501)
1986 (65.166)
1985 (78.534)
1984 (65.747)
1983 (61.549)
1982 (79.981)
1981 (46.890)
1980 (35.732)
1979 (88.372)
1978 (119.814)
1977 (98.911)
1976 (58.455)
1975 (50.807)
1974 (27.496)
1973 (38.043)
1972 (34.518)
1971 (32.011
1970 (27.868)
* μέχρι και τον Οκτώβριο
Πηγή

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright 2009 Οιχαλία - Τρικάλων. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan