Με καθυστέρηση θα καταβληθεί το μέρισμα στους δικαιούχους του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, το οποίο έπρεπε να είχαν λάβει στις 4 Οκτωβρίου, αλλά τελικώς θα καταβληθεί εντός του Οκτωβρίου, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Ενώσεως Αποστράτων Ενόπλων Δυνάμεων, μετά τη συνάντηση εκπροσώπων της με τον πρόεδρο του Ταμείου την περασμένη εβδομάδα.
Κατά τη συνάντηση, ο πρόεδρος του Ταμείου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στα εξής: Πρώτον, παρουσίασε... τα αίτια του προβλήματος και τις διαχρονικές ευθύνες που υπάρχουν και οδήγησαν το Ταμείο στη σημερινή κατάσταση και, δεύτερον, ενημέρωσε τους εκπροσώπους της Ενώσεως ότι υπάρχει προς κατάθεση στον κ. ΥΕΘΑ ένα πλάνο εξυγιάνσεως του Ταμείου, το οποίο κινείται σε δύο άξονες. Ο πρώτος είναι να δώσει τη δυνατότητα στο ΜΤΣ να καταβάλλει από το νέο έτος κανονικά τα μερίσματα και ο δεύτερος να αρχίσει σταδιακά την εξόφληση των συσσωρευμένων χρεών, με σκοπό την εξυγίανση. Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του Ταμείου, η αποδοχή και υλοποίηση του παραπάνω πλάνου από πλευράς του υπουργείου Εθνικής Άμυνας απαιτεί πολιτική βούληση και νομοθετική ρύθμιση.... Τι λένε οι αστυνομικοί Εν τω μεταξύ, το άρθρο του «ΚτΕ» της 2ας Οκτωβρίου για το θέμα αυτό αποτέλεσε την αιτία αποστολής από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ) προς την εφημερίδα μίας επιστολής με τις θέσεις των αστυνομικών, τα κυρία σημεία της οποίας αναφέρονται παρακάτω: 1. «Μέχρι σήμερα, το ΜΤΣ, το οποίο λειτουργεί ως ΝΠΔΔ και τελεί υπό την εποπτεία του ΥΠΕΘΑ (διά του ΓΕΣ), διοικείται από οκταμελές διοικητικό συμβούλιο, εκ των οποίων τα έξι μέλη προέρχονται από τον Ε.Σ., το ένα από την ΕΛ.ΑΣ. και το άλλο από το υπουργείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη λήψη αποφάσεων του Δ.Σ. και τις ευθύνες ενός εκάστου των μελών αυτού. Πάντως, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποδοθεί στους μερισματούχους-μετόχους και στην ΕΛ.ΑΣ. άστοχη διαχείριση των οικονομικών του». Σημ.: Ο συντάκτης της στήλης υποθέτει ότι, για να γίνεται επίκληση αυτού του επιχειρήματος, τα εκάστοτε μέλη του Δ.Σ. που προέρχονται από την ΕΛ.ΑΣ. θα έχουν καταχωρήσει γραπτώς τις αντιρρήσεις τους για κάθε απόφαση του Δ.Σ. 2. «Για να είχατε μία πλήρη εικόνα της σχέσης μετόχων και μερισματούχων στο διηνεκές της λειτουργίας του Ταμείου από ιδρύσεως του, θα έπρεπε να παραθέσετε τα στοιχεία από τότε που η σχέση ήταν 2:1 μεταξύ ΕΛ.ΑΣ. και Ε.Σ. και η οποία σχέση ανατράπηκε μετά την πρόσληψη των ΕΠΟΠ το 2000 και την υπαγωγή τους στο ΜΤΣ. Μέχρι τότε, οι αστυνομικοί μερισματούχοι ήταν 34.000 και οι στρατιωτικοί 24.000, ενώ με τους ΕΠΟΠ αυξήθηκαν σε 48.000 και η σχέση έγινε 1 αστυνομικός προς 1,5 στρατιωτικό. Αλλά και πάλι η σχέση αυτή δεν επηρεάζει αρνητικά τα οικονομικά του Ταμείου, καθώς οι νέοι μέτοχοι μόνο εισφορές καταβάλλουν». |
Σημ.: Ανταποκρινόμενος στο αίτημα της επιστολής της ΠΟΑΣΥ, ο συντάκτης της στήλης παραθέτει τον πίνακα 2 της Δ/νσεως Παροχών του ΜΤΣ, σχετικά με τον αριθμό και τη σχέση μετόχων-μερισματούχων του Σ.Ξ. και της ΕΛ.ΑΣ. Από τον πίνακα αυτόν προκύπτει ότι, ναι μεν η σχέση μετόχων του Σ.Ξ. αυξάνεται από το 2000 και εντεύθεν (32.233 το 2000 του Σ.Ξ., έναντι 31.515 της ΕΛ.ΑΣ., για να φτάσει το 2008 αντιστοίχως στους 48.544 έναντι 34.017 της ΕΛ.ΑΣ.), αλλά -όπως αναφέρει η ΠΟΑΣΥ στην επιστολή της- αυτό δεν επηρεάζει αρνητικά τα οικονομικά του Ταμείου, καθώς οι νέοι μέτοχοι μόνο εισφορές καταβάλλουν. Αυτό που επηρεάζει όμως τα οικονομικά του Ταμείου είναι η διαχρονικά μικρότερη σχέση μετόχων (εν ενεργεία) προς μερισματούχους (συνταξιούχους), η οποία από το 1993 είναι συνεχώς υπέρ της ΕΛ.ΑΣ. και εις βάρος του Σ.Ξ., με αποκορύφωμα το έτος 2006, όπου η σχέση αυτή για τον Σ.Ξ. ήταν 2,48 μέτοχοι (εν ενεργεία) έναντι 1 μερισματούχου (συνταξιούχου), συγκρινόμενη με μόλις 1,06:1 της ΕΛΑΣ. (1,06 εν ενεργεία προς 1 συνταξιούχο), ενώ για το τελευταίο έτος των στοιχείων που εξασφάλισε η στήλη (το 2008) η σχέση αυτή έγινε 2,36:1 για τον Σ.Ξ. και 0,99:1 για την ΕΛΑΣ. Από τον ίδιο πίνακα προκύπτει διαχρονικά (από το 1990 μέχρι το 2008) ο σημαντικά πάντα μεγαλύτερος αριθμός μερισματούχων (συνταξιούχων) της ΕΛ.ΑΣ. έναντι του αντίστοιχου αριθμού συνταξιούχων του Σ.Ξ., για να φτάσει ο αριθμός αυτός το τελευταίο αυτό έτος στους 35.798 συνταξιούχους της ΕΛ.ΑΣ. (έναντι 34.017 εν ενεργεία), όταν οι αντίστοιχοι αριθμοί για τον Σ.Ξ. ήταν 20.551 συνταξιούχοι επί συνόλου 48.544 εν ενεργεία! 3. Όσον αφορά τα έσοδα του Ταμείου, η ΕΛ.ΑΣ. υποστηρίζει ότι η «ιδιοποίηση» του Κοινωνικού Πόρου (σ.σ.: εισφορές υπέρ του Ταμείου από εξοπλιστικά προγράμματα του Στρατού) από πλευράς του Ε.Σ. ως αποκλειστικού εσόδου των μερισματούχων του Στρατού μόνο ως «αστείο» μπορεί να εκληφθεί, αφού παρασιωπείται από την πλευρά τους ότι αυτοί οι κοινωνικοί πόροι προέρχονται από τα εξοπλιστικά προγράμματα και είναι κοινωνική εισφορά και επιχορήγηση της Πολιτείας προς το Ταμείο, αφορά δε όλους τους μετόχους, ανεξάρτητα από πού προέρχονται αυτοί. Επομένως, υποστηρίζουν οι αστυνομικοί, είναι αυθαίρετο το συμπέρασμα ότι τα έσοδα προέρχονται κατά μόλις 20% από τους μετόχους της ΕΛ.ΑΣ. και 80% από τον Σ.Ξ. 4. Κατά την ΠΟΑΣΥ, η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει σήμερα το ΜΤΣ οφείλεται κατά βάση στις υπερβολικές χορηγηθείσες στο παρελθόν αυξήσεις των μερισμάτων, σε περιόδους μάλιστα που το Ταμείο αντιμετώπιζε και τότε πρόβλημα βιωσιμότητας. 5. Στη συνέχεια της επιστολής της, η ΠΟΑΣΥ αποδίδει την κατάσταση του Ταμείου σε ορισμένα περιστατικά αρνητικών αποφάσεων του Δ.Σ. - Π.χ., παραχώρηση το 2000 του ακινήτου επί των οδών Σταδίου-Βουκου ρεστίου-Πανεπιστημίου-Αμερικής με ετήσια πρόσοδο 353.995 ευρώ, αυξανόμενο κατ' έτος κατά 4%, ενώ η ετήσια πρόσοδος από το 2015 αυξάνεται στα 26.412.325,75 (!) ευρώ και διανομή των 88 εκατ. ευρώ -που εδόθησαν τότε ως εγγύηση- ως επιπλέον μέρισμα τη χρονιά εκείνη, αντί να ενισχύσουν τα αποθεματικά του Ταμείου. Σημ.: Υπάρχει καταγεγραμμένη διαφωνία των αστυνομικών στην απόφαση αυτή; - Οι αστυνομικοί ερωτούν, επίσης, γιατί δεν υλοποιήθηκαν οι ομόφωνες αποφάσεις-προτάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής ΥΠΕΘΑ-ΥΔΤ της 7ης Μαΐου 2007, πρόεδρος της οποίας ήταν ο σημερινός γενικός διευθυντής του Ταμείου, ταξίαρχος (Ο) Χαρ. Καλατζόγλου. Αλλά και τα συμπεράσματα της μελέτης Deloitte; Μήπως, για να οδηγηθεί το Ταμείο στη σημερινή του κατάσταση, προκειμένου να οδηγηθεί στη διάσπαση; Οι ίδιοι, αφού επεσήμαναν ότι «το ΜΤΣ στην παρούσα φάση αντιμετωπίζει μόνο πρόβλημα ρευστότητας και όχι οικονομικής κατάρρευσης», δεδομένου ότι είναι ιδιοκτήτης ακίνητης περιουσίας εκτιμώμενης σε αξία τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ, τονίζουν ότι κατά την άποψη τους «η αυταπόδεικτη κακοδιαχείριση μόνο ως εσκεμμένη μεθόδευση μπορεί να θεωρηθεί, για να έχει ως αποτέλεσμα τη σημερινή δεινή οικονόμική κατάσταση του Ταμείου και την εκβιαστική διχοτόμηση του», την οποία «εμείς, ως συνδικαλιστές αστυνομικοί δεν είμαστε διατεθειμένοι να αποδεχτούμε». 6. Οι αστυνομικοί ανέφεραν επίσης ότι έχουν αναθέσει σε ομάδα του Οικονομικού Πανεπιστημίου την εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης για το ΜΤΣ, τα συμπεράσματα της οποίας θα γνωστοποιηθούν στα τέλη Οκτωβρίου και προτείνουν να γίνει μία ειλικρινής προσπάθεια διασώσεως του Ταμείου, με ταυτόχρονη μείωση του μερίσματος και αύξηση των εισφορών. (ΚτΕ - ΜΑΝΟΣ ΗΛΙΑΔΗΣ) (Σ.Λ.) |
πηγή
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου