1. Πότε ένα προϊόν θεωρείται ελαττωματικό;
Ελαττωματικό θεωρείται ένα προϊόν, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, όταν δεν έχει τις "συμφωνημένες ιδιότητες".
Αυτό, με απλά λόγια, σημαίνει πως όταν αγοράζουμε ένα προϊόν, φέρει συγκεκριμένες ιδιότητες λειτουργίας.
Όλα όσο περιγράφονται ως
χαρακτηριστικά - ιδιότητες του προϊόντος αποτελούν τις "συμφωνημένες ιδιότητες" του, οι οποίες πρέπει να υποστηρίζονται και να λειτουργούν.
Αν έστω και μία από αυτές δεν λειτουργεί, το προϊόν είναι σύμφωνα με το νόμο ελαττωματικό.
2. Σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ αν το προϊόν που αγόρασα είναι ελαττωματικό;
Αν αγοράσατε ένα προϊόν και αποδείχθηκε ελαττωματικό, έχετε τα δικαιώματα του Αστικού Κώδικα.
Αυτά μπορείτε να τα ασκήσετε μόνοι σας, προφορικά ή γραπτά.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να επισκεφθείτε το κατάστημα αγοράς.
Σύμφωνα με το νόμο, αυτοί είναι οι υπεύθυνοι να επανορθώσουν το ελάττωμα, γιατί αυτοί έχουν συνάψει τη "σύμβαση πώλησης" μαζί σας.
Αν για παράδειγμα, αγοράσατε από ένα κατάστημα μία τηλεόραση, αυτός που ευθύνεται για να επανορθώσει το ελάττωμα είναι το ίδιο το κατάστημα και όχι η κατασκευαστική εταιρία του προϊόντος.
Ο νόμος επιβάλλει σε οποιονδήποτε πουλάει κάτι, να αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτό που πουλάει, ακριβώς επειδή κερδίζει μέσω αυτού.
3. Αν το προϊόν έχει εγγύηση, σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ;
Την εγγύηση συνήθως την παρέχουν οι κατασκευαστές των προϊόντων, π.χ. η Sony, η Delonghi, η Apple κλπ.
Υπάρχει η παρανόηση πως αν ο κατασκευαστής μας παρέχει εγγύηση, είμαστε υποχρεωμένοι να απευθυνθούμε σε αυτόν, και όχι στο κατάστημα αγοράς. Αυτό είναι λάθος!
Στην πραγματικότητα, η εγγύηση του κατασκευαστή λειτουργεί συμπληρωματικά, δηλαδή αποκτάτε ένα είδος "διπλής προστασίας" έχετε το "δικαίωμα επιλογής" μεταξύ περισσότερων επιχειρήσεων που είναι και οι δύο υποχρεωμένες να επισκευάσουν το προϊόν.
Αν, για παράδειγμα, αγοράσετε μία τηλεόραση ή έναν υπολογιστή και παρουσιάσει πρόβλημα, ακόμη κι ένα μήνα μετά την αγορά, υπεύθυνος να σας την επισκευάσει είναι το κατάστημα από το οποίο την αγοράσατε και όχι η εταιρία κατασκευής της.
Η εγγύηση που παρέχει η κατασκευάστρια εταιρία λειτουργεί συμπληρωματικά και απλά καθιστά εσάς πιο εξασφαλισμένους.
Εσείς δεν οφείλετε να πληρώσετε τίποτα απολύτως και είναι θέμα του καταστήματος που αγοράσατε το προϊόν αν θα κάνει χρήση της εγγύησης και στείλει το προϊόν στην κατασκευάστρια εταιρία ή θα την επισκευάσει με δικά του έξοδα.
4. Τι δικαιώματα έχω αν αγόρασα ελαττωματικό προϊόν;
Ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 540) προβλέπει πως ο αγοραστής έχει το δικαίωμα:
*Να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο.
* Να μειώσει το τίμημα.
* Να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση.
5. Μέσα σε πόσο χρόνο πρέπει να ασκήσω αυτά τα δικαιώματα;
Ο νόμος δίνει προθεσμία δύο χρόνια για να ασκήσετε όλα τα παραπάνω δικαιώματα.
Αυτό σημαίνει πως από το νόμο έχετε εγγύηση απέναντι στο κατάστημα αγοράς για δύο χρόνια, ωστόσο πολλά καταστήματα παρέχουν προθεσμίες της τάξεως των 15 ημερών μέχρι ένα μήνα για αντικατάσταση ή αλλαγή του ελαττωματικού προϊόντος.
http://i-diadromi.blogspot.com
Ελαττωματικό θεωρείται ένα προϊόν, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, όταν δεν έχει τις "συμφωνημένες ιδιότητες".
Αυτό, με απλά λόγια, σημαίνει πως όταν αγοράζουμε ένα προϊόν, φέρει συγκεκριμένες ιδιότητες λειτουργίας.
Όλα όσο περιγράφονται ως
χαρακτηριστικά - ιδιότητες του προϊόντος αποτελούν τις "συμφωνημένες ιδιότητες" του, οι οποίες πρέπει να υποστηρίζονται και να λειτουργούν.
Αν έστω και μία από αυτές δεν λειτουργεί, το προϊόν είναι σύμφωνα με το νόμο ελαττωματικό.
2. Σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ αν το προϊόν που αγόρασα είναι ελαττωματικό;
Αν αγοράσατε ένα προϊόν και αποδείχθηκε ελαττωματικό, έχετε τα δικαιώματα του Αστικού Κώδικα.
Αυτά μπορείτε να τα ασκήσετε μόνοι σας, προφορικά ή γραπτά.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να επισκεφθείτε το κατάστημα αγοράς.
Σύμφωνα με το νόμο, αυτοί είναι οι υπεύθυνοι να επανορθώσουν το ελάττωμα, γιατί αυτοί έχουν συνάψει τη "σύμβαση πώλησης" μαζί σας.
Αν για παράδειγμα, αγοράσατε από ένα κατάστημα μία τηλεόραση, αυτός που ευθύνεται για να επανορθώσει το ελάττωμα είναι το ίδιο το κατάστημα και όχι η κατασκευαστική εταιρία του προϊόντος.
Ο νόμος επιβάλλει σε οποιονδήποτε πουλάει κάτι, να αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτό που πουλάει, ακριβώς επειδή κερδίζει μέσω αυτού.
3. Αν το προϊόν έχει εγγύηση, σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ;
Την εγγύηση συνήθως την παρέχουν οι κατασκευαστές των προϊόντων, π.χ. η Sony, η Delonghi, η Apple κλπ.
Υπάρχει η παρανόηση πως αν ο κατασκευαστής μας παρέχει εγγύηση, είμαστε υποχρεωμένοι να απευθυνθούμε σε αυτόν, και όχι στο κατάστημα αγοράς. Αυτό είναι λάθος!
Στην πραγματικότητα, η εγγύηση του κατασκευαστή λειτουργεί συμπληρωματικά, δηλαδή αποκτάτε ένα είδος "διπλής προστασίας" έχετε το "δικαίωμα επιλογής" μεταξύ περισσότερων επιχειρήσεων που είναι και οι δύο υποχρεωμένες να επισκευάσουν το προϊόν.
Αν, για παράδειγμα, αγοράσετε μία τηλεόραση ή έναν υπολογιστή και παρουσιάσει πρόβλημα, ακόμη κι ένα μήνα μετά την αγορά, υπεύθυνος να σας την επισκευάσει είναι το κατάστημα από το οποίο την αγοράσατε και όχι η εταιρία κατασκευής της.
Η εγγύηση που παρέχει η κατασκευάστρια εταιρία λειτουργεί συμπληρωματικά και απλά καθιστά εσάς πιο εξασφαλισμένους.
Εσείς δεν οφείλετε να πληρώσετε τίποτα απολύτως και είναι θέμα του καταστήματος που αγοράσατε το προϊόν αν θα κάνει χρήση της εγγύησης και στείλει το προϊόν στην κατασκευάστρια εταιρία ή θα την επισκευάσει με δικά του έξοδα.
4. Τι δικαιώματα έχω αν αγόρασα ελαττωματικό προϊόν;
Ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 540) προβλέπει πως ο αγοραστής έχει το δικαίωμα:
*Να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο.
* Να μειώσει το τίμημα.
* Να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση.
5. Μέσα σε πόσο χρόνο πρέπει να ασκήσω αυτά τα δικαιώματα;
Ο νόμος δίνει προθεσμία δύο χρόνια για να ασκήσετε όλα τα παραπάνω δικαιώματα.
Αυτό σημαίνει πως από το νόμο έχετε εγγύηση απέναντι στο κατάστημα αγοράς για δύο χρόνια, ωστόσο πολλά καταστήματα παρέχουν προθεσμίες της τάξεως των 15 ημερών μέχρι ένα μήνα για αντικατάσταση ή αλλαγή του ελαττωματικού προϊόντος.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου