Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

Ας μιλησουμε για μόδα.....

Μη βιάζεστε, δεν θα μιλήσουμε για στυλ και τάσεις και άλλα συναφή. Θα προσπαθήσουμε όμως να δώσουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το τι εστί μόδα, τι ρόλο παίζει στην ζωή μας και πως έφτασε να θεωρείται τόσο σημαντική….

Η λέξη «μόδα» για άλλους σήμερα αποτελεί απλά μια έννοια, για άλλους τρόπος ζωής ενώ κάποιοι τη θεωρούν πολιτιστικό στοιχείο.

Η μόδα ως έννοια λοιπόν είναι ο τρόπος ζωής μια εποχής, ιδιαίτερα ο τρόπος ενδυμασίας και καλλωπισμού των ανθρώπων...

Στην εποχή μας το πνεύμα της καταναλωτικής αντίληψης και ιδεολογίας ενισχύει όλες εκείνες τις διαδικασίες παραγωγής ομοιόμορφων προτύπων, τόσο σε επίπεδο προϊόντων, όσο και σε επίπεδο συμπεριφοράς και αμφίεσης.

Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της μόδας στην εποχή μας αποτελούν:

1) Η αστάθεια και το εφήμερο

2) Ο παραλογισμός

3) Η τυραννική επιβολή

4) Η έλλειψη καλαισθησίας

5) Η ομοιομορφία

6) Η ισοπέδωση των ατομικών ιδιαιτεροτήτων

7) Η ενίσχυση αμφισβητούμενων προτύπων συμπεριφοράς

8) Η κερδοσκοπία

Αίτια

Οι αιτίες που προκαλούν το φαινόμενο της μόδας με τις διαστάσεις που έχει πάρει στη εποχή μας είναι οι εξής:

1) Η κοινωνική διαφοροποίηση στις αστικές κοινωνίες, όπου η μόδα συχνά ενισχύει τις διακρίσεις

2) Οι οικονομικές επιδιώξεις και η άμετρη τάση για πλουτισμό\

3) Ο έντονος οικονομικός ανταγωνισμός που προέκυψε από τη σωρεία νέων παραγόμενων προϊόντων, για παράδειγμα στο χώρο της ένδυσης

4) Οι κοινωνικές ανάγκες, όπως η προσπάθεια αυτοέκφρασης και αναγνωρισης της κοινωνικής θεσης

5) Η επιθυμία τηςς αλλαγής που προκύπτει, συχνά και από τη μονοτονία και τον κορεσμό

6) Η φιλαρέσκεια και η ανάγκη αυτοεπιβεβαίωσης

7) Η απραξία, η νωχέλεια, η ελλείψη εσωτερικών σταθερων

Σκοποί της μόδας:

1) Η κομψότητα και όχι η ωραιότητα, αφού το αληθινά ωραίο έχει απόλυτη διαχρονική αξία και τα κριτήρια του δε μεταβάλλονται με την πάροδο του χρόνου

2) Η απόκρυψη της ασχήμιας, η διόρθωση ή η επικάλυψη της δυσμορφίας και η δημιουργία οπτικής πλάνης

3) Η έμμεση αναγνώριση της κοινωνικής ισχύος εκείνων που την ακολούθουν

4) Η δημιουργία τεχνητών τρόπων συμπεριφοράς που επιτυγχάνεται με την μίμηση των «επιλέκτων»(elite)

Με βάση την εξωτερική εμφάνιση μπορεί κανείς να μαντέψει πολλά στοιχεία του εσωτερικού κόσμου κάποιου γιατι:

Μέσω αυτής διακρίνεται ο φιλάρεσκος από τον αδιάφορο, ο ματαιόδοξος από τον ταπεινό, ο επιτηδευμένος από τον απλό, ο ονειροπόλος από τον πρακτικό.

Η ενδυμασία προσδιορίζει το βαθμό αντίστασης του ατόμου στα σύγχρονα ρεύματα ή και το βαθμό της προσαρμοστικότητας του. Ανάλογα με τις ενδυματολογικές προτιμήσεις, χαρακτηρίζεται κανείς ως σύγχρονος ή συντηρητικός

Με την ενδυματολογική τους έκφραση ορισμένοι νιώθουν την εσωτερική ανάγκη να επιδείξουν τον νεοπλουτισμό τους. Άτομα, επηρεασμένα συνήθως από τον ευδαιμονισμό και τον υλιστικό προσανατολισμό της εποχής, ταυτίζουν το «φαίνεσθαι» με το «είναι».

Ο κατασταλαγμένος σε ορισμένες αξίες άνθρωπος δεν υπακούει στις προσταγές των οίκων μόδας αλλά προσαρμόζει τη μόδα στην προσωπική, σωματομετρική και αισθητική ιδιαίτεροτητα.

Γενικά για να μην μακρηγορούμε η εξωτερική εμφάνιση είναι συνάρτηση της εσωτερικής δομής καθώς φανερώνει πτυχές του χαρακτήρα, τον ψυχισμό , τις διαστάσεις του συναισθηματικού κόσμού και αποκαλύπτει τις αντιλήψεις ενός ατόμου για την κοινωνική ζωή

Σήμερα παρατηρείται ενδυματολογική ομοιομορφία. Οι λόγοι ύπαρξης του φαινομένου είναι οι διεθνείς ανταλλαγές(εμπόριο, βιομηχανία), τα ΜΜΕ τα οποία ευνοούν την οικουμενικότητα των φαινομένων, ο τουρισμός, η διεθνοποιημενη μοδα και το πρακτικό πνευμα που κυριαρχεί στην εποχή μας καθώς επιζητείται ο απλός καθημερινός και εύχρηστος τρόπος ενδυμασίας.

Για ποιους λόγους όμως η πλειονότητα των ανθρώπων ακολουθουν τη μόδα και συμμορφώνονται σε κάθε της απαίτηση;

Η μόδα αποτελεί στην εποχή μας βιομηχανικό προϊόν που προωθείται σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς. Η διαφήμιση έχει κινητοποιηθεί σε τέτοιο βαθμό, για να προβάλει τη μόδα, ώστε πολλοί τη χαρακτηρίζουν ολοκληρωτική και τρομοκρατική.

Η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και γενικά τα ΜΜΕ προβάλλουν συστηματικά στον καταναλωτή ότι έχει σχέση με τη μόδα. Έτσι η μόδα επιβάλλεται μέσω της πλύσης εγκεφάλου που γίνεται στον καταναλωτή. Επίσης αποτελεί καταναλωτικό προϊόν διότι εμφανίζεται και διαρκεί τόσο λίγο ώστε να ρυθμίζεται πλεόν από τους νόμους της κατανάλωσης. Με αυτόν τον τρόπο ο σύγχρονος άνθρωπος ως όν καταναλωτικό υιοθετεί την εκάστοτε μόδα με την ευκολία που θα αγόραζε ένα καινούργιο προϊόν. Επιπροσθέτως μέσω της μόδας επιβάλλεται η ομοιομορφία σ’ ότι αφορά την εξωτερική εμφάνιση των ανθρώπων. Τέλος, δεν υπόσχεται μόνο να ντύσει το ανθρώπινο σώμα. Υπόσχεται συνάμα και την δημιουργία στυλ και εδώ ακριβώς έγκειται η μεγάλη γοητεία της καθώς προσπααθεί να πείσει τον αγοραστή ότι φορώντας το συγκεκριμένο ένδυμα, αποκτά ιδιότητες που αναφέρονται στον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου(δυναμισμό, θηλυκότητα, γοητεία, προσωπική ακτινοβολία κλπ).

Με Σεβασμό…

ΥΓ: Και τώρα βουρ όλοι για Fashion TV και Next Top Model…Σκίστεεεεεε……

1 comments:

Ανώνυμος είπε...

Όλα τα προσδιορίζει το συμφέρον. ΙΔΕΟΛΟΓΙΕΣ υπάρχουν μόνον για μ-βλάκες.
Τα πάντα είναι μάταια, τα πάντα ματαιότης, κ' όμως για αυτά σκοτώνετε όλοι οι ανθρωπότης. ΜΑΤΑΙΟΤΗΣ ΑΣΚΟΠΙΜΟΤΗΣ ΠΡΟΣΚΑΙΡΟΤΗΣ ΑΒΕΒΑΙΩΤΗΣ = Μ.Α.Π.Α Όλα, μαζί σας θα τα πάρετε, ΟΤΑΝ ΤΑ ΤΕΖΑΡΕΤΕ!

Αντιτεθείτε στο αυξάνεστε και πληθύνεστε, η συνεχής υποβάθμιση του περιβάλλοντος από το αυξάνεστε και πληθύνεστε ανεξέλεγκτα και το όλα στο μέγιστο, δημιούργησαν την παγκόσμια κρίση, και που είσαι ακόμα…….

Οι οικονομολόγοι!!

Με τον σπαταλησμό τα οικονομούσανε οι τράπεζες, τα λαμόγια τους, τα εργοστάσια, τα εμπορικά καταστήματα, προτρέπανε τον λαό σε σπατάλες κλπ. Τζίρος σπαταλήσμου.

Τα χρηματιστήρια οι τράπεζες με τις κομπίνες τους φάγανε τα λεφτά, και άρχισαν οι κατασχέσεις οι απάτες οι αυτοκτονίες από χρέη προς τις τράπεζες χρηματιστήρια κλπ. Χ.Α.Α ΝΑ ΠΟΙΟΙ ΤΑ ΦΑΓΑΝΕ.

Κρίση έχουμε μόνον στη σπαταληστική συνείδηση, ΜΟΝΟΝ ΣΤΙΣ ΣΠΑΤΑΛΕΣ ΜΑΣ. Έχουν πριμοδοτήσει την σπατάλη για να τα οικονομούν οι βιομήχανοι οι τράπεζες, με δάνεια καταναλωτικά τις πιστωτικές κάρτες, διάφορες εκπτώσεις μπόνους κλπ. Και έκαναν τον κόσμο σπάταλο άπληστο και δέσμιο. ΚΡΙΣΗ έχουμε στην σπατάλη, στον μιμητισμό στην μεγαλομανία και στα λαμόγια. Στους διευθυντές των 10 – 50 χιλιάδων τον μήνα κλπ. λαμόγια.

Και οι κυβερνώντες με τα δάνεια και τα δανικά (δημόσιο χρέος.) μας πουλούσαν διακυβέρνηση υψηλής ποιότητας, στα ζώα. Δανικά δάνεια παίρνει το δανικά κράτος, δηλαδή οι ανίκανοι που μας κυβερνούν, αλλά και οι βλάκες που τους ψηφίζουν δεν ξυπνούν.

Ποιος *Μ είχε την φαεινή ιδέα να ενισχύσουν τις τράπεζες με 28 δις;; Και να τις παρακαλούν τώρα να δώσουν τα Δάνεια!!
Φαύλος κύκλος. Για να κινηθεί η αγορά, πρέπει να υπάρχουν καταναλωτές για να γίνετε τσίρος ή σπατάλη, αλλά και κατασχέσεις από της τράπεζες.

ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΔΟΣΗ ΛΥΣΗ, ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΚΡΙΣΗ;; -Μάλλον θα μας καταποντίσει.

Συνέχεια στο ολοκληρωμένο κείμενο:: http://tzinis.blogspot.com/2009/12/79.html

http://www.tzinis.blogspot.com/ www.tzinis.com tzinis@otenet.gr

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright 2009 Οιχαλία - Τρικάλων. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan