Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix

26 Σεπτεμβρίου 2010, Σιγκαπούρη (νυχτερινός αγώνας)
Μήκος πίστας: 5,073 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 61
Απόσταση αγώνα: 309,316 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:45.599 - Kimi Raikkonen (Ferrari, 2008)
Πρώτο GP: 2008
Νικητής 2009: Lewis Hamilton (McLaren)
Pole position 2009: Lewis Hamilton (McLaren)

Αναλυτικά το πρόγραμμα του αγώνα:.....

Παρασκευή 24/9
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος: 13:00 - 14:30GR
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος: 16:30 - 18:00GR

Σάββατο 25/9
Ελεύθερες δοκιμές: 14:00 - 15:00GR
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00GR

Κυριακή 26/9
Αγώνας: 15:00GR

Λίγη ιστορία...
Η 28η Σεπτεμβρίου του 2008 θα μείνει βαθιά χαραγμένη στη μνήμη των ανθρώπων της Formula 1 καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία διεξήχθη αγώνας του σπορ υπό το φως προβολέων.

Ο πρώτος νυχτερινός αγώνας έγινε στους δρόμους γύρω από την Marina Bay προσφέροντας πλούσιο θέαμα και μοναδικές συγκινήσεις. Η διαδρομή έχει μήκος 5.073km και έχει αντίθετη φόρα με τους δείκτες του ρολογιού. Αποτελείται από 23 στροφές (10 δεξιές και 13 αριστερές) και από μια σειρά μεγάλων και μικρών ευθειών.

Το σιρκουί της Σιγκαπούρης είναι το δεύτερο πιο αργό του Πρωταθλήματος μετά από αυτό του Μονακό. Υπάρχουν τρία σημεία όπου μπορούν να γίνουν προσπεράσματα και αυτά είναι: η στροφή 1 μετά την ευθεία των pits, η στροφή 7 στη Raffles Boulevard και η στροφή 14 στην Esplanade Drive.

Κεφάλαιο φωτισμός
Για να μπορέσει ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα να πάρει σάρκα και οστά χρειάστηκε η συνδρομή της Valerio Maioli S.p.a, της ιταλικής εταιρείας που εδρεύει στη Ραβένα και η οποία ειδικεύεται στην κατασκευή και την εγκατάσταση συστημάτων φωτισμού.

Η αποστολή της ιταλικής εταιρείας ήταν δύσκολη καθώς θα έπρεπε όχι μόνο να κάνει τη νύχτα μέρα αλλά να περιορίσει όσο το δυνατόν περισσότερο την αντανάκλαση από το δυνατό φωτισμό ιδιαίτερα στην περίπτωση που το οδόστρωμα είναι βρεγμένο λόγω βροχής. Έτσι λοιπόν μετά από μελέτες που έγιναν, οι 240 ατσάλινοι πυλώνες με τους 1.485 προτζέκτορες βρίσκονται διασκορπισμένοι σε διάφορα σημεία της πίστας. Το σύστημα παράγει 3,180,000 watts και σύμφωνα με τους οργανωτές ο φωτισμός είναι τέσσερις φορές πιο έντονος από τον φωτισμό ενός σταδίου.

Το σύστημα τροφοδοσίας είναι ανεξάρτητο από το σύστημα ηλεκτρισμού της Σιγκαπούρης καθώς χρησιμοποιούνται 12 διπλές γεννήτριες. Η κάθε μία από αυτές έχει τη δυνατότητα να αναπληρώσει το κενό που μπορεί να αφήσει η άλλη σε περίπτωση βλάβης.

Το σύστημα φωτισμού της Σιγκαπούρης με μια ματιά:
Συνολική ισχύς: 3,180,000 watt
Χρησιμοποιούνται 1, 485 προτζέκτορες με ισχύ 2,000 watt έκαστος.
Χρησιμοποιούνται 12 διπλές γεννήτριες με back up.
6,282 μέτρα είναι το μήκος των δοκών αλουμινίου που χρησιμοποιήθηκαν.
Χρησιμοποιήθηκαν 240 ατσάλινοι πυλώνες και 108.423 μέτρα καλώδιο.
Για την εγκατάσταση του συστήματος χρειάστηκαν δύο με τρεις μήνες.

Ψηφιακές σημαίες!
Στη Σιγκαπούρη δεν είδαμε μόνο τον πρώτο νυχτερινό αγώνα στην ιστορία της F1, αλλά και τις ψηφιακές σημαίες οι οποίες χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με τις κανονικές σημαίες που τόσα χρόνια έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στους αγώνες.

Το νέο σύστημα αποτελείται από φώτα που αλλάζουν χρώμα ανάλογα με την περίσταση, πληροφορώντας έτσι τους πιλότους για το συμβαίνει στην πίστα. Αυτή η νέα τεχνολογία έχει εξελιχθεί από την εταιρεία φωτισμού, Valerio Maioli S.p.A.

Οι ψηφιακές σημαίες είναι τοποθετημένες σε 35 σημεία της πίστας. Σε κάθε σημείο υπάρχει και κριτής που έχει μπροστά του ξεχωριστό πάνελ, ενώ τη γενική εποπτεία την έχει ο επικεφαλής του αγώνα.

Τι έγινε στους προηγούμενους αγώνες:


2009: Νίκη του Hamilton
O Lewis Hamilton μετέτρεψε σε νίκη την pole position που πήρε. Δεύτερος τερμάτισε ο Timo Glock, με Toyota και τρίτος ο Fernando Alonso, στην τελευταία του παρουσία στο βάθρο με τα χρώματα της Renault.

2008: Το ματς ήταν ...στημένο!
Ο Fernando Alonso πέρασε στην ιστορία ως ο νικητής του πρώτου νυχτερινού GP στην ιστορία, ωστόσο ένα χρόνο μετά αποκαλύφθηκε ότι το ...ματς ήταν στημένο! O Νelson Piquet Jr. ισχυρίστηκε ότι η Renault «σκηνοθέτησε» την έξοδό του σε εκείνον τον αγώνα με σκοπό να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και να αποκτήσει πλεονέκτημα για νίκη ο Fernando Alonso, o οποίος είχε κάνει ήδη τον ανεφοδιασμό του σε αντίθεση με τους αντιπάλους του!

Δεύτερος ήταν ο Nico Rosberg και τρίτος ο Lewis Hamilton. O Felipe Massa που είχε την pole position έμεινε στη 13η θέση πληρώνοντας το λάθος που έγινε κατά τη διάρκεια του πρώτου του ανεφοδιασμού.

Η FIA έστειλε τη Renault F1 στο ΠΣΜΑ στις 4 Σεπτεμβρίου με την κατηγορία της συνωμοσίας. Στις 16 του ίδιου μήνα η Renault δήλωσε πως δεν θα αμφισβητήσει τις κατηγορίες και ανακοίνωσε πως ο επικεφαλής της ομάδας, Flavio Briatore, αλλά και ο επικεφαλής μηχανικός, Pat Symonds, δεν είναι πλέον μέλη της ομάδας. Λίγες μέρες αργότερα, στις 21 Σεπτεμβρίου, ανακοινώθηκε η ποινή της γαλλικής ομάδας, η οποία ήταν αποκλεισμός από τη Formula 1 με διετή αναστολή. Ο Briatore αποκλείστηκε απ’ όλες τις δραστηριότητες σχετικά με την F1 αλλά και όλα τα αγωνίσματα της FIA επ’ αόριστον και ο Symonds αποκλείστηκε για 5 χρόνια. Οι αποκλεισμοί τους άρθηκαν από το γαλλικό δικαστήριο στο οποίο κατέφυγαν στη συνέχεια. Όμως και οι δύο συμφώνησαν να μην εργαστούν στη Formula 1 ή σε κάποιο αγώνισμα της FIA ύστερα από διακανονισμό.

Stats...
-Πέντε πιλότοι έχουν πανηγυρίσει φέτος τουλάχιστον δύο νίκες. Ο λόγος για τους: Μark Webber (4), Lewis Hamilton (3), Fernando Alonso (3), Sebastian Vettel (2) και Jenson Button (2).
-H Ferrari είναι η ομάδα με τις περισσότερες νίκες στη Formula 1 (213 σε 807 συμμετοχές). Ακολουθεί η McLaren (169) και η Williams (113). Η Red Bull έχει 12.
-Ο Michael Schumacher είναι ο πολυνίκης πιλότος στην ιστορία του σπορ με 91 πρωτιές.
-Ο Alonso χρειάζεται μια νίκη για να φτάσει τους Niki Lauda - Jim Clark στη λίστα των πιλότων με τις περισσότερες νίκες στην ιστορία της Formula 1. Ο Ισπανός έχει 24 πρωτιές μέχρι τώρα.
-Οι Αlonso, Webber, Hamilton και Vettel είναι οι μόνοι πιλότοι που έχουν νικήσει αγώνα (ή αγώνες) φέτος ξεκινώντας από την pole position. Μόλις πέντε είναι οι περιπτώσεις στους τελευταίους 14 αγώνες που νικητής αναδείχθηκε ο πιλότος που είχε την pole position.
-Επτά pole positions έχει σημειώσει μέχρι στιγμής ο Vettel, ενώ η Red Bull μετράει συνολικά 13 στους 15 αγώνες που έχουν διεξαχθεί ως τώρα.
-Στους 6 από τους 14 αγώνες που έχουν γίνει ως τώρα η Red Bull έχει κάνει το 1-2 στη διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών.
-Mόλις 2 ομάδες στην ιστορία έχουν πάρει περισσότερες από 12 pole positions σε μια σεζόν: η McLaren με 15 pp το 1988 και το 1989 και η Williams η οποία είχε σημειώσει επίσης 15 pp το 1992 και το 1993. Η τελευταία μάλιστα έχει και το ρεκόρ συνεχόμενων pp με 24 το οποίο σημειώθηκε τις σεζόν 1992-1993.
-Στον αγώνα της Monza η Ferrari πανηγύρισε την πρώτη pole position μετά από σχεδόν 2 χρόνια (από τον Νοέμβριο του 2008 στη Βραζιλία). Οι Ιταλοί συμπλήρωσαν 30 αγώνες χωρίς να πανηγυρίσουν pole position!

ΕΘΝΟΣ & trikki

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright 2009 Οιχαλία - Τρικάλων. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan