Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010
«Πράσινα» μοντέλα στην... πασαρέλα
Υπό τον τίτλο «Το μέλλον τώρα», η διεθνής έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού ανοίγει τις πύλες της το ερχόμενο Σάββατο 2 Οκτωβρίου και έως τις 17 του μήνα θα συγκεντρώσει πάνω της όλα τα φώτα των φίλων του αυτοκινήτου....
Στο Mondial de l’ Automobile, που διεξάγεται κάθε 2η χρονιά (εναλλακτικά με την έκθεση της Φρανκφούρτης), θα παρουσιαστούν όλες οι νέες τεχνολογίες που συμβάλλουν στο... δόγμα της εποχής «πράσινη αυτοκίνηση». Νέας γενιάς υβριδικά (πλέον με συμβατικό κινητήρα πετρελαίου!), ηλεκτρικά που φορτίζονται από οικιακό ρεύμα, νέας τεχνολογίας ντίζελ κινητήρες που καταναλώνουν και ρυπαίνουν ελάχιστα και οι πιο πρόσφατες «οικολογικές» εφαρμογές θα βρεθούν στο επίκεντρο δείχνοντας το μέλλον.
Φυσικά, τα σούπερ καρ είναι αυτά που ανεβάζουν το θερμόμετρο στα ύψη σε μία έκθεση αυτοκινήτου, έτσι λοιπόν και στο Παρίσι θα λάβουν τη θέση που τους αρμόζει, μόνο που και εδώ βλέπουμε πράσινες τεχνολογίες, όπως συστήματα ανάκτησης ενέργειας, κ.λπ. Κάτι ανάλογο ισχύει και με τα πιο... ταπεινά αυτοκίνητα παραγωγής, καθώς μειώνεται το βάρος, οι κινητήρες είναι πιο καθαροί και αποδοτικοί ταυτόχρονα, ενώ και το ντιζάιν παίζει τον πρώτο λόγο. Με ενδιαφέρον αναμένεται επίσης και ο σφυγμός της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς το «Mondial de l' Automobile 2010» διεξάγεται στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη.
Maserati grand tourismo MC Stradale: Ανεβάζει τον πήχη για τα σούπερ καρ
Η Maserati υποστηρίζει ότι MC Stradale, που θα δεσπόσει στο περίπτερό της στο Παρίσι, θα είναι «το ταχύτερο, το ελαφρύτερο και το δυνατότερο αυτοκίνητο στην γκάμα της, όταν αυτό βγει σε πώληση το πρώτο τέταρτο του 2011». Η δήλωση αυτή από μόνη της βάζει πολύ ψηλά τον πήχη για το ιταλικό super car, το οποίο εντυπωσιάζει με τη σχεδίασή του, πολύ περισσότερο δε με τις επιδόσεις που προσφέρει. Το αμάξωμα του μοντέλου είναι μυώδες και επιθετικό και αποπνέει δυναμισμό, όπως και οι εξατμίσεις στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα, αλά Ferrari Scuderia. Οι τυχεροί που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι της, θα νιώσουν την ώθηση του V8 των 4,7 λίτρων, αλλά και το... βουητό των 450 ίππων που αποδίδει. Η Maserati αποκαλύπτει ότι η τελική της MC Stradale θα ξεπερνά τα 300 χ.α.ω.
BMW X3: Ριζικό λίφτινγκ
Με αισθητικές διαφοροποιήσεις και μεγαλύτερη η νέα Χ3. Ουσιαστικές αλλαγές έχουν γίνει και στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως η διάταξη των ανεξάρτητων αναρτήσεων του εμπρός (γόνατα McPherson) και του πίσω άξονα (πολλαπλοί σύνδεσμοι). Oσον αφορά τους κινητήρες, πρωταγωνιστής είναι ο τρίλιτρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 306 ίππους και 400 Nm ροπής.
Chevrolet Orlando: Επταθέσιο crossover
Η οικογενειακή πρόταση της Chevrolet, που συνδυάζει πρακτικότητα 7θέσιου και ευελιξία εσωτερικού με εντυπωσιακό στυλ crossover. Κάτω από το καπό, βρίσκονται τρεις σύγχρονοι αποδοτικοί κινητήρες: ένας βενζινοκινητήρας 1,8 λίτρων με ιπποδύναμη 141 ίππους και δύο μονάδες diesel, η τελευταία έκδοση του δίλιτρου κινητήρα της Chevrolet με 131 ή 163 ίππους.
Citroen DS4: Με στυλ και άνεση
Επεκτείνοντας τη σειρά «DS» η Citroen παρουσιάζει το νέο DS4, που στοχεύει σε αγοραστές που αναζητούν ένα υψηλής αισθητικής ευρύχωρο hatchback. Θα εφοδιάζεται με πέντε σύγχρονους και αποδοτικούς κινητήρες Euro5. Τρεις βενζινοκινητήρες, τους VTi 120, THP 155 και τον νέο THP 200, που έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την BMW.
Honda Jazz Hybrid: Καθαρές μετακινήσεις
Στο σύστημα κίνησης του Jazz Hybrid ο 1.3 i-VTEC συνδυάζεται με ένα κιβώτιο CVT και έναν ηλεκτροκινητήρα ανάμεσά τους για τη δημιουργία παράλληλου υβριδικού συστήματος. Μπορεί να λειτουργεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα υπό κάποιες συνθήκες και σε μέτριες και χαμηλές ταχύτητες. Θα αρχίσει να πωλείται σε μερικές ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του 2011.
Lexus CT200h: Υβριδικό hatchback
Το πρώτο hatchback της Lexus ενσωματώνει υβριδική τεχνολογία και θα είναι διαθέσιμο το 2011. Εφοδιάζεται με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων - Variable Valve Timing with intelligence (VVT-i) και το υβριδικό σύστημα Lexus Hybrid Drive, που περιλαμβάνει δύο ηλεκτρογεννήτριες. Διαθέτει 4 προγράμματα οδήγησης: Normal, Eco, Sport και EV.
Nissan Micra: Αναβαθμισμένο
Με αισθητικές αλλαγές και διαφοροποιημένο εσωτερικό το νέο Micra, που χρησιμοποιεί ένα νέο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.198 κ.εκ. ισχύος 80 ίππων, ο οποίος σε συνδυασμό με το ελαφρύτερο (κατά 35-40 κιλά) αμάξωμα των 915 κιλών εξασφαλίζει επαρκείς για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου επιδόσεις, αλλά και ικανοποιητικές επιδόσεις στον τομέα της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 (5 lt/100 χλμ. και 115 γραμ./χλμ. αντίστοιχα).
Mercedes Benz A-Class E-CELL: Αθόρυβο και οικολογικό
Η ηλεκτροκίνητη A-Class περιλαμβάνει ένα σύστημα ηλεκτροκινητήρων, το οποίο αποδίδει 95 ίππους μέγιστη ισχύ και 290 Nm μέγιστη ροπή, ενώ η επιτάχυνση από το 0-100 χ.α.ώ. επιτυγχάνεται σε 5.5 δεύτερα και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χ.α.ώ. Οι δυο μπαταρίες λιθίου υψηλής απόδοσης που το συνοδεύουν, είναι αρκετές για να του δώσουν αυτονομία 100 χιλιομέτρων, ενώ ταυτόχρονα υπογραμμίζουν τα πλεονεκτήματά του, όπως η αθόρυβη κίνηση και οι μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Mitsubishi i-MiEV: Ηλεκτρική αυτονομία
Με στόχο να λανσάρει το πλήρως ηλεκτρικό i-MiEV στη Γηραιά Ηπειρο, η Mitsubishi θα παρουσιάσει την ευρωπαϊκή έκδοση του ομώνυμου μοντέλου στο Παρίσι. Υπάρχουν ελάχιστες αισθητικές τροποποιήσεις, έχουν προστεθεί συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ενώ τίποτε δεν έχει αλλάξει στη συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου που τροφοδοτούνται από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 47 kW (64 PS) και ροπής 180 Nm.
Renault DeΖir: Αισθητική που κλέβει... καρδιές
Το πρωτότυπο DeZir σηματοδοτεί ουσιαστικά μια νέα εποχή στον σχεδιαστικό τομέα για τη γαλλική εταιρεία, με το ιδιαίτερα σπορτίβ αμάξωμα (μήκους 4,225 μέτρων) να κλέβει καρδιές και αφήνει πολλές υποσχέσεις αναφορικά με τον χαρακτήρα του. Το βάρος του έχει παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα (830 κιλά!), και οι επιδόσεις είναι αντάξιες μιας σπορ κατασκευής, καθώς φτάνει τα 100 χ.α.ώ. σε 5’’, αν και η τελική αγγίζει μόλις τα 180 χ.α.ώ.
Peugeot 3008 HΥbrid4: Κατανάλωση 3,8 lt/100 χλμ.
Η καινοτομία αυτού του υβριδικού μοντέλου της Peugeot είναι ότι συνδυάζει έναν ντίζελ κινητήρα με ηλεκτροκινητήρα και προσφέρει θεαματικές επιδόσεις στον τομέα της κατανάλωσης. Το 3008 HΥbrid4Η συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης ντίζελ, με τη ισχύ των δύο κινητήρων να αγγίζει τους 200 ίππους. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μόλις στα 3,8 lt/100 χλμ.!
Hyundai ix20: Με καινούργια φιλοσοφία
Πρόκειται για το δεύτερο κατά σειρά δημιούργημα της ιαπωνικής εταιρείας Hyundai, μετά το ix35, που εξελίχθηκε στο ευρωπαϊκό κέντρο της εταιρείας στο Ρισελχάιμ. Υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας με την ονομασία «Fluicide sculpture» και τοποθετείται στην κατηγορία των κόμπακτ MPV. Βασίζεται στο «ομόσταυλο» KIA Venga, απ' όπου και θα δανείζεται τους κινητήρες του. Δηλαδή τον 1.4 που αποδίδει 90 και τον 1.6 με ισχύ 125 ίππους.
Πηγή
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου