Οι Έλληνες καταναλωτές μαζί με τους Ιρλανδούς και τους Πορτογάλους είναι εκείνοι που θα ξεροσταλιάζουν έξω από τις βιτρίνες τα Χριστούγεννα, αφού η απαισιοδοξία που νιώθουν τους κάνει πιο διστακτικούς στο να προβούν σε οποιεσδήποτε αγορές.
Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte για τις αγορές των Χριστουγέννων, το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να περιορίσει τις δαπάνες του κατά 21%, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος βρίσκεται στο 2,5%.
Και ενώ τα προγραμματισμένα έξοδα για φαγητό θα διατηρηθούν σε γενικές γραμμές, σε βάρος των δώρων και της εκτός σπιτιού διασκέδασης, εξαίρεση σε αυτήν την τάση αποτελούν οι Έλληνες και οι Ιρλανδοί καταναλωτές που σε ποσοστό 56% και 43% αντίστοιχα θα....
ξοδέψουν λιγότερα χρήματα και σε φαγητό και ποτό.
Επιπλέον, η πλειοψηφία των Ελλήνων, το 73%, θεωρεί ότι έχει μειωθεί η αγοραστική της δύναμη. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο στην ηλικιακή ομάδα 45-54, με 9 στους 10 ερωτώμενους αυτής της κατηγορίας να υποστηρίζουν ότι έχουν λιγότερα χρήματα να ξοδέψουν σε σχέση με πέρυσι.
Οι Έλληνες μαζί με τους Πορτογάλους και τους Ιρλανδούς συγκαταλέγονται στους πιο απαισιόδοξους Ευρωπαίους. Πράγματι, μετά την κρίση που ξέσπασε το 2008, οι Έλληνες καταναλωτές, σε ποσοστό 89%, θεωρούν ότι η χώρα τους εξακολουθεί να βρίσκεται σε ύφεση, ενώ φαίνεται να έχουν εγκαταλείψει την ελπίδα για ανάκαμψη, αφού μόλις το 5% του δείγματος πιστεύει σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Οι Έλληνες νιώθουν ανασφάλεια για τη δουλειά τους: το χάσμα μεταξύ του 30% των ερωτώμενων που αισθάνονται ασφάλεια για την εργασία τους και του 44% που δήλωσε ότι βιώνει εργασιακή ανασφάλεια είναι ιδιαιτέρως ευρύ. Αλλά και στην υπόλοιπη γηραιά ήπειρο τα αποτελέσματα δεν είναι καλύτερα, αφού για πρώτη φορά λιγότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους νιώθουν σιγουριά σε σχέση με τη θέση εργασίας τους.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η κρίση φαίνεται να έχει επηρεάσει περισσότερο την ψυχολογία των γυναικών και ιδιαίτερα των Ελληνίδων, οι οποίες νιώθουν ανασφάλεια για την εργασία, το εισόδημα και την αγοραστική τους δύναμη.
Πάντως, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός ότι το ποσό που μπορούν να διαθέσουν οι καταναλωτές κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο ποικίλλει σημαντικά μεταξύ των διαφόρων χωρών. Οι Έλληνες θα διαθέσουν το μικρότερο ποσό (μόλις 410 ευρώ), σε αντίθεση με τους καταναλωτές από την Ιρλανδία και το Λουξεμβούργο, που σκοπεύουν να ξοδέψουν 1.020 ευρώ και 1.200 ευρώ αντίστοιχα. Ο μέσος Ευρωπαίος καταναλωτής αναμένεται να διαθέσει 590 ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης.
Έχουν αλλάξει οι καταναλωτικές συνήθειες
Όλες οι πληθυσμιακές κατηγορίες, ανεξαρτήτως ηλικίας, μορφωτικού ή κοινωνικού επιπέδου έχουν επηρεαστεί από την ανάγκη διαρκούς ελέγχου των εξόδων τους και αυτή η μεταβολή σηματοδοτεί μια μόνιμη αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών.
Οι καταναλωτές αναζητούν πλέον προϊόντα με μεγάλη χρηστική αξία και αυτό είναι ένα φαινόμενο που προέκυψε ως αποτέλεσμα της κρίσης του 2008. Πράγματι, 4 στους 5 Έλληνες δήλωσαν ότι φέτος τα Χριστούγεννα θα αγοράσουν δώρα με μεγαλύτερη χρηστική αξία. Επιπλέον, σκοπεύουν να αγοράσουν λιγότερα δώρα για μικρότερο αριθμό ανθρώπων, αποφεύγοντας τις ακριβές επιλογές και εστιάζοντας στις ειδικές προσφορές.
Η κρίση χτυπά και τα μεγάλα brands
Μια νέα πραγματικότητα δημιουργείται μεταξύ των κυρίαρχων μαρκών και των μαρκών ιδιωτικής ετικέτας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με τις μεγάλες μάρκες να χάνουν το έδαφος και το κύρος που απολάμβαναν προ κρίσης.
Πάντως, οι Έλληνες αν και είναι περισσότερο διατεθειμένοι να αγοράσουν προϊόντα που βρίσκονται σε πολύ μεγάλη έκπτωση σε σχέση με τους Ευρωπαίους (με ποσοστά 63% και 37% αντίστοιχα) δείχνουν να έλκονται λιγότερο από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τουλάχιστον σε επίπεδο τροφίμων και ποτών, σε σχέση με το μέσο όρο των Ευρωπαίων (13% και 31% αντίστοιχα).
Ωστόσο, όπως είναι αναμενόμενο οι πιο εύρωστοι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν σε μικρότερο βαθμό προϊόντα που βρίσκονται σε μεγάλη έκπτωση, ακόμα και αυτοί είναι πιθανό σε ποσοστό 55% να αγοράσουν αυτά τα αγαθά.
Διαδικτυακός ανταγωνισμός
Το γεγονός ότι το ίντερνετ κερδίζει έδαφος είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά την εορταστική περίοδο. Αυτό το φαινόμενο επηρεάζει τα "παραδοσιακά" καταστήματα και θα πρέπει να τα ωθήσει να αναπτύξουν τις προσφορές τους αλλά και να δημιουργήσουν δυνατότητες πώλησης μέσα από ποικιλία καναλιών.
Το 78% των Ελλήνων καταναλωτών θα ψάξει ιδέες δώρων για τις γιορτές μέσα από το ίντερνετ και το 74% θα συγκρίνει τιμές στο διαδίκτυο. Μάλιστα, 1 στους 10 δήλωσε ότι θα προβεί σε online αγορές- ποσοστό ανάλογο με αυτό που συγκέντρωσε η επιλογή αγορών από το σουπερμάρκετ. Σε σύγκριση με πέρυσι, το 40% των συμπατριωτών μας θα χρησιμοποιήσει περισσότερο το διαδίκτυο για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές του, κυρίως για λόγους εξοικονόμησης, αφού η πλειοψηφία όσων επιλέγει αυτό το κανάλι δηλώνει ότι "έχει πιο χαμηλές τιμές σε σχέση με τα καταστήματα".
Έτσι, οι παραδοσιακοί έμποροι θα πρέπει να προσαρμοστούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα και να ακολουθήσουν και αυτή με τη σειρά τους αυτή την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς.
news247
Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte για τις αγορές των Χριστουγέννων, το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να περιορίσει τις δαπάνες του κατά 21%, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος βρίσκεται στο 2,5%.
Και ενώ τα προγραμματισμένα έξοδα για φαγητό θα διατηρηθούν σε γενικές γραμμές, σε βάρος των δώρων και της εκτός σπιτιού διασκέδασης, εξαίρεση σε αυτήν την τάση αποτελούν οι Έλληνες και οι Ιρλανδοί καταναλωτές που σε ποσοστό 56% και 43% αντίστοιχα θα....
ξοδέψουν λιγότερα χρήματα και σε φαγητό και ποτό.
Επιπλέον, η πλειοψηφία των Ελλήνων, το 73%, θεωρεί ότι έχει μειωθεί η αγοραστική της δύναμη. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο στην ηλικιακή ομάδα 45-54, με 9 στους 10 ερωτώμενους αυτής της κατηγορίας να υποστηρίζουν ότι έχουν λιγότερα χρήματα να ξοδέψουν σε σχέση με πέρυσι.
Οι Έλληνες μαζί με τους Πορτογάλους και τους Ιρλανδούς συγκαταλέγονται στους πιο απαισιόδοξους Ευρωπαίους. Πράγματι, μετά την κρίση που ξέσπασε το 2008, οι Έλληνες καταναλωτές, σε ποσοστό 89%, θεωρούν ότι η χώρα τους εξακολουθεί να βρίσκεται σε ύφεση, ενώ φαίνεται να έχουν εγκαταλείψει την ελπίδα για ανάκαμψη, αφού μόλις το 5% του δείγματος πιστεύει σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Οι Έλληνες νιώθουν ανασφάλεια για τη δουλειά τους: το χάσμα μεταξύ του 30% των ερωτώμενων που αισθάνονται ασφάλεια για την εργασία τους και του 44% που δήλωσε ότι βιώνει εργασιακή ανασφάλεια είναι ιδιαιτέρως ευρύ. Αλλά και στην υπόλοιπη γηραιά ήπειρο τα αποτελέσματα δεν είναι καλύτερα, αφού για πρώτη φορά λιγότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους νιώθουν σιγουριά σε σχέση με τη θέση εργασίας τους.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η κρίση φαίνεται να έχει επηρεάσει περισσότερο την ψυχολογία των γυναικών και ιδιαίτερα των Ελληνίδων, οι οποίες νιώθουν ανασφάλεια για την εργασία, το εισόδημα και την αγοραστική τους δύναμη.
Πάντως, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός ότι το ποσό που μπορούν να διαθέσουν οι καταναλωτές κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο ποικίλλει σημαντικά μεταξύ των διαφόρων χωρών. Οι Έλληνες θα διαθέσουν το μικρότερο ποσό (μόλις 410 ευρώ), σε αντίθεση με τους καταναλωτές από την Ιρλανδία και το Λουξεμβούργο, που σκοπεύουν να ξοδέψουν 1.020 ευρώ και 1.200 ευρώ αντίστοιχα. Ο μέσος Ευρωπαίος καταναλωτής αναμένεται να διαθέσει 590 ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης.
Έχουν αλλάξει οι καταναλωτικές συνήθειες
Όλες οι πληθυσμιακές κατηγορίες, ανεξαρτήτως ηλικίας, μορφωτικού ή κοινωνικού επιπέδου έχουν επηρεαστεί από την ανάγκη διαρκούς ελέγχου των εξόδων τους και αυτή η μεταβολή σηματοδοτεί μια μόνιμη αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών.
Οι καταναλωτές αναζητούν πλέον προϊόντα με μεγάλη χρηστική αξία και αυτό είναι ένα φαινόμενο που προέκυψε ως αποτέλεσμα της κρίσης του 2008. Πράγματι, 4 στους 5 Έλληνες δήλωσαν ότι φέτος τα Χριστούγεννα θα αγοράσουν δώρα με μεγαλύτερη χρηστική αξία. Επιπλέον, σκοπεύουν να αγοράσουν λιγότερα δώρα για μικρότερο αριθμό ανθρώπων, αποφεύγοντας τις ακριβές επιλογές και εστιάζοντας στις ειδικές προσφορές.
Η κρίση χτυπά και τα μεγάλα brands
Μια νέα πραγματικότητα δημιουργείται μεταξύ των κυρίαρχων μαρκών και των μαρκών ιδιωτικής ετικέτας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με τις μεγάλες μάρκες να χάνουν το έδαφος και το κύρος που απολάμβαναν προ κρίσης.
Πάντως, οι Έλληνες αν και είναι περισσότερο διατεθειμένοι να αγοράσουν προϊόντα που βρίσκονται σε πολύ μεγάλη έκπτωση σε σχέση με τους Ευρωπαίους (με ποσοστά 63% και 37% αντίστοιχα) δείχνουν να έλκονται λιγότερο από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τουλάχιστον σε επίπεδο τροφίμων και ποτών, σε σχέση με το μέσο όρο των Ευρωπαίων (13% και 31% αντίστοιχα).
Ωστόσο, όπως είναι αναμενόμενο οι πιο εύρωστοι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν σε μικρότερο βαθμό προϊόντα που βρίσκονται σε μεγάλη έκπτωση, ακόμα και αυτοί είναι πιθανό σε ποσοστό 55% να αγοράσουν αυτά τα αγαθά.
Διαδικτυακός ανταγωνισμός
Το γεγονός ότι το ίντερνετ κερδίζει έδαφος είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά την εορταστική περίοδο. Αυτό το φαινόμενο επηρεάζει τα "παραδοσιακά" καταστήματα και θα πρέπει να τα ωθήσει να αναπτύξουν τις προσφορές τους αλλά και να δημιουργήσουν δυνατότητες πώλησης μέσα από ποικιλία καναλιών.
Το 78% των Ελλήνων καταναλωτών θα ψάξει ιδέες δώρων για τις γιορτές μέσα από το ίντερνετ και το 74% θα συγκρίνει τιμές στο διαδίκτυο. Μάλιστα, 1 στους 10 δήλωσε ότι θα προβεί σε online αγορές- ποσοστό ανάλογο με αυτό που συγκέντρωσε η επιλογή αγορών από το σουπερμάρκετ. Σε σύγκριση με πέρυσι, το 40% των συμπατριωτών μας θα χρησιμοποιήσει περισσότερο το διαδίκτυο για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές του, κυρίως για λόγους εξοικονόμησης, αφού η πλειοψηφία όσων επιλέγει αυτό το κανάλι δηλώνει ότι "έχει πιο χαμηλές τιμές σε σχέση με τα καταστήματα".
Έτσι, οι παραδοσιακοί έμποροι θα πρέπει να προσαρμοστούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα και να ακολουθήσουν και αυτή με τη σειρά τους αυτή την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς.
news247
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου