Ας αρχίσουμε να ανατρέχουμε στις πρώτες συγκροτημένες κοινωνίες και θα διαπιστώσουμε την ανάγκη του ανθρώπου να ζει μέσα σε περιβάλλον όπου θεσπισμένοι κανόνες, δηλαδή νόμοι καθορίζουν τα όρια του στην καθημερινή δραστηριότητα.Δεν πρόκειται βέβαια να ασχοληθώ με τετριμμένο θέμα έκθεσης σχολείου αλλά ας θέσω κάποιους προβληματισμούς που κατά καιρούς με κάνουν να μένω χωρίς πειστική απάντηση.
Μία από τις διαφοροποιήσεις μας σε σχέση με τα άλλα ζώα της φύσης είναι η αυτοεπιβολή μέτρου σε προσωπικά συμφέροντα, κάτι που ίσως σχετίζεται με το βαρύ όρο ΄΄ηθική΄΄. Η ύπαρξη των ανωτέρω κανόνων μας οδηγεί στο μέτρο αυτό. Σε κάθε παρέκκλιση υπάρχει η ποινή και οι θεσμοί της επιβολής της, αλλά και εκείνοι που κρίνουν το μέγεθός της.Από τον εξοστρακισμό της Αθηναϊκής Δημοκρατίας στην Ιερά Εξέταση της καθολικής μεσαιωνικής Ευρώπης και από την ηλεκτρική καρέκλα των προοδευτικών ΗΠΑ στο λιθοβολισμό του Ισλάμ. Είναι τα διαφορετικά χρονικά σημεία που αξιώνουν διάφορους κριτές να ορίζουν το μέτρο ή οι κοινωνικοθρησκευτικές παραδόσεις έκαστου κράτους;
Στη χώρα μας η δικαστική εξουσία ορίζεται με διορισμό από τον πρωθυπουργό σε νομικούς που αποφοίτησαν από τη Σχολή Δικαστών.Διαφθορά στους θεσμούς αυτούς κριτικής διαφόρων πράξεων υπήρχε πάντα και είτε ως μεμονωμένα περιστατικά είτε ως κανόνας στην καθημερινότητα επηρέαζαν τις κοινωνικές εξελίξεις και ενίοτε οδηγούσαν μία χώρα στην κατάρρευση ή στο απέραντο χάος, καθώς ο κόσμος δεν ανέχεται τη συνεχή αδικία....
Πώς μπορεί να συλλάβει κάποιος με το νου του ότι σε μία ευνοούμενη πολιτεία και μάλιστα δημοκρατική υπάρχουν ΄΄παραθυράκια΄΄ για ορισμένους προνομιούχους; Δε χρειάζεται να παρακολουθούμε τα δελτία ειδήσεων για να επιβεβαιώνουμε την κατάσταση αυτή. Μήπως τελικά συνηθίσαμε και μας έγινε βίωμα η νομική ανισορροπία; Είναι κοινώς αποδεκτό ότι για λίγα χρέη μπορεί να χάσεις το σπίτι και τα όνειρά σου την ίδια στιγμή που λίγοι με πολλαπλάσιες οφειλές ζουν μια ξένοιαστη ζωή, καθώς με τις τρύπες των νόμων και την μη τυπική εφαρμογή τους περιγελούν ένα τόσο βασανισμένο σύστημα;
Ήταν η κρίση της Αργεντινής που οδήγησε τόσο κόσμο στο δρόμο; Αν θέλουμε να αναφερόμαστε σε γενικόλογα θα λέμε πάντα ότι φταίει η ΄΄κρίση΄΄ που την προκάλεσαν τα έξωθεν της χώρας κέντρα.Στην πραγματικότητα όμως οι θεσμοί είναι εκείνοι που καταρρέουν και δεν περιγράφω τους πολιτικούς , αλλά εκείνους τους θεσμούς που είναι αρμόδιοι σε κάθε χώρα να κρίνουν τους έκνομους.
Το μεγαλείο του Αριστοτέλη ήταν τέτοιο που στη ΄΄Ρητορική Τέχνη΄΄ αναφέρει τα ακόλουθα(μεταφρασμένα):΄΄Πρέπει οι νόμοι, οι οποίοι έχουν τεθεί καλώς, να καθορίζουν όλες τις περιπτώσεις , όσο είναι δυνατό και ελάχιστα να αφήνουν στην κρίση των δικαστών.Και τούτο γιατί είναι ευκολότερο να βρεις έναν ή λίγους ανθρώπους με φρόνηση και ικανούς να νομοθετούν και να κρίνουν παρά να βρεις πολλούς.Έπειτα η νομοθεσία είναι το αποτέλεσμα μακρόχρονης σκέψεως, ενώ οι κρίσεις(στις δίκες) εκφέρονται εκείνη τη στιγμή, ώστε είναι δύσκολο για τους δικαστές να αποδώσουν καλώς το δίκαιο και συμφέρον΄΄(1354a και 1354b).Αν στα ανωτέρω συμπεριλάβουμε και την ιδιοτέλεια είναι κατανοητό ότι η ύπαρξη της ΄΄δικαιοσύνης΄΄ αποκτά μάλλον ένα διακοσμητικό ρόλο.
Θεωρώ πως διαχρονικά οι ηγέτες ή ο λαός είχαν ως μέλημα με ποιο τρόπο θα ορίζονται οι κρίνοντες και ποιοι θα είναι εκείνοι που θα κρίνουν τους τελευταίους και ΄΄πάει λέγοντας΄΄.Το σίγουρο αποτέλεσμα στις κοινωνίες αυτές ήταν η κοινωνική αναταραχή και η αυτοδικία.'Εχουμε ελπίδα ως χώρα να ανατρέψουμε μέσα από νόμιμες και πολιτισμένες διαδικασίες την κρατούσα κατάσταση της μη εφαρμογής ισομερώς των κανόνων δικαίου; Εύχομαι να είναι θετική η απάντηση, καθώς χωρίς να θέλω να κινδυνολογίσω, η φιλήσυχη ζωή του Έλληνα ενδέχεται να περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Όσο υπάρχουν τέτοιες κοινωνικές αδικίες τόσο θα εμφανίζονται αυτόκλητοι <<σωτήρες>> που θα οδηγούν την κοινωνική γαλήνη στον αφανισμό.
Ας βρούμε ένα ορθό τρόπο να σταθούμε...
s sonik
Ο Φαλακροξαγκελάριος δεν πήρε ψήφο εμπισοσύνης
Πριν από 28 δευτερόλεπτα
2 comments:
Φοβερο το άρθο.... Ο κυριος έχει σημαντική γνωση των πεπραγμενων.... Συγχαρητηρια!
paschal zili
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. (25)
Στην σαπισμένη την κοινωνία, βρίσκεις το δίκιο σου, με αδικία!
Είπε την αλήθεια, "κρεμάστε" τον!!!
Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΟΝΕΙΡΟ ΤΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ, ΟΧΙ ΣΟΦΩΝ
Όλοι έχουν το δικαίωμα να πουν την γνώμη τους, ΚΑΝΕΙΣ όμως δεν έχει το δικαίωμα να την Ε Π Ι Β Α Λ Λ Ε Ι, ούτε οι δικαστές, ούτε και ο θεός ο ίδιος (αν υπήρχε).
Όταν ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ μας ενδιαφέρει η απονομή του δικαίου τότε και αυτοί που την απονέμουν πρέπει να είναι δίκαιοι, αντικειμενικοί, με μπέσα και με παρρησία, και δεν φοβούνται την κρίση, αλλά μόνον οι άδικοι οι ανίκανοι κλπ. Επειδή όμως δεν είναι θεοί αλάνθαστοι αλλά άνθρωποι κοινοί όπως χιλιάδες άλλοι, είναι πολύ ξεφτελιστικό να έχουν το άδικο δικαίωμα να απαγορεύουν να κρίνονται οι αποφάσεις τους;
Τέτοια προνόμια ανισότητες εύνοιες ασυλίες κλπ δεν θα έπρεπε να δέχονται όχι μόνο οι δικαστές αλλά όλοι οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ με μπέσα, (βουλευτές δικηγόροι κλπ. "ανώτεροι") που σέβονται την νοημοσύνη τους. (Δεν υπάρχει ένας εισαγγελέας γι' αυτούς;)
Μήπως δεν υπήρξαν περιπτώσεις από "ασυνείδητους", εμπαθείς, καταπιεζόμενους κλπ. δικαστές, να μην απένειμαν το οφειλόμενο δίκαιο; είτε και γιατί παραπλανήθηκαν, είναι τόσο σίγουροι ότι δικάζουνε δίκαια και αντικειμενικά που να μην δέχεται κριτικές; (υπάρχουν πολλές τέτοιες περιπτώσεις).
Το "αλάθητο του (μάπα) ΠΑΠΑ" να καταργηθεί, δεν ζούμε στον μεσαίωνα. ’δικοι είναι και αυτοί που βλέπουν την αδικία και δεν διαμαρτύρονται. Η δικαιοσύνη είναι απρόσιτη, ασύμφορη και υποκειμενική πολλές φορές, γραφειοκρατική μέχρι θανάτου. Πρέπει να ΓΙΝΕΙ ΣΥΜΦΕΡΟΥΣΑ, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ, ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ, και προσιτή στους φτωχούς. Το να είσαι δίκαιος είναι υποχρεωτικά, το να είσαι καλός είναι προαιρετικά,
διότι αν είσαι μόνον καλός θα είσαι και άδικος κατά περίπτωση.
Αν δεν αποταθείς στη δικαιοσύνη για να βρεις το δίκαιο σου, σε ποιόν να αποταθείς, στον μπακάλη της γειτονιάς; (Δυστυχώς ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ).
Κολυμπάμε μέσα στις αδικίες: Αδικίες στην αμοιβή, στην περίθαλψη, στις συντάξεις, στις μέρες εργασίας, στην αξιοκρατία, αυθαίρετοι νόμοι, κλπ. ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΕΠΙ ΠΡΟΝΟΜΙΩΝ.
Μας πειράζουν οι ΛΕΞΕΙΣ και όχι η ΟΥΣΙΑ, (μανδαρίνοι γραφειοκράτες) ο χαρακτηρισμός και όχι αν αυτά που λέγει είναι ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΨΕΜΑΤΑ. Το υποκειμενικό δίκαιο του ενός είναι άδικο για τους άλλους.
Καταδικάζουνε πρώτα τους "καταδότες" που αποκάλυψαν τους κλέφτες π.χ, για εξύβριση,
και τους κλέφτες τους αφήνουν, ενώ έχουν ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ να δικαστούν.
Πολλές φορές αναρωτιέμαι: ποιος απονέμει δικαιοσύνη, οι δικαστές ή οι δικηγόροι; ασφαλώς οι δικαστές, τότε πως γίνεται με "καλό" δικηγόρο κατά κανόνα να βγαίνεις "λάδι" ή με μικρή ποινή; καλός δικηγόρος σημαίνει πολλά λεφτά. (Μην κατηγοράτε τους δικηγόρους. Συνήθως όσοι έχουν πολλά λεφτά πάντα νικούν στη δίκη, ή μήπως έχω άδικο γι' αυτό το ρεζιλίκι;) *(ΕΕΕ).
Συνέχεια στο ολοκληρωμένο κείμενο:: http://www.tzinis.com/dikeosini.htm
Με εκτίμηση ΤΖΙΝΙΣ Χ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ http://www.tzinis.blogspot.com/ www.tzinis.com tzinis@otenet.gr
Δημοσίευση σχολίου