Τo Opel Ampera ανήκει σε μια ολιγομελή κατηγορία οχημάτων που θα μπορούσε να φέρει την ονομασία Ηλεκτρικά Οχήματα Εκτεταμένης Αυτονομίας (E-REV) και εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα αλλά και έναν βενζινοκινητήρα. Μια από τις κύριες διαφορές του Ampera σε σχέση με τα υβριδικά είναι... ότι ο κινητήρας βενζίνης χρησιμοποιείται για να φορτίζει τις μπαταρίες. Δηλαδή η διαδικασία της χρησιμοποίησης μέχρι κάποιου ορίου ταχύτητας (πχ 70 χλμ) του ηλεκτροκινητήρα δεν ισχύει.
Στην πράξη ο οδηγός μπορεί να διανύσει 60 χλμ χωρίς να χρειαστεί να φορτίσει τις μπαταρίες. Για μεγαλύτερες αποστάσεις αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας, ο οποίος φορτίζει τις μπαταρίες χαρίζοντας αυτονομία 500 χλμ. Η κίνηση, δηλαδή, προέρχεται πάλι από τον ηλεκτροκινητήρα.
Όταν ο οδηγός φθάσει στον προορισμό του μπορεί να επαναφορτίσει τις μπαταρίες από μια απλή οικιακή πρίζα. Στην πράξη, και με τον ηλεκτροκινητήρα σε ισχύ, το Ampera έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ όταν τίθεται το μοτέρ βενζίνης σε ισχύ η κατανάλωση φθάνει τα 1,6 λίτρα ανά χιλιόμετρα.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ηλεκτροκινητήρας χαρίζει ροπή της τάξεως των 370 Nm στο Ampera, επιτάχυνση (0-100) 9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα περί τα 160χλμ.
Ακριβείς μετρήσεις για το όφελος του οδηγού – καταναλωτή δεν μπορούν να υπάρξουν, αλλά σύμφωνα με την Opel ένα μοντέλο εκτεταμένης αυτονομίας σαν το Ampera εξοικονομεί περί τα 1.700 λίτρα βενζίνης ανά έτος ή 22.000 χιλιόμετρα (με μετακινήσεις της τάξεως των 60χλμ την ημέρα).
Σε όλα τα παραπάνω βέβαια πρέπει να υπολογιστεί και το ηλεκτρικό κόστος, ανάλογα με την χώρα, αλλά και οι όποιες φορολογικές ελαφρύνσεις.
Σχεδιαστικά το Opel Αmpera εντυπωσιάζει χωρίς απαραίτητα να κερδίζει το θεατή. Η σχεδίαση είναι φουτουριστική και αρκετά αεροδυναμική ώστε να ενισχύει το στοιχείο της αυτονομίας. Το μήκος του είναι στα 4,4 μέτρα, το πλάτος στα 1,78 και το ύψος στο 1,4 μέτρα, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 300 λίτρα.
Το εσωτερικό του Ampera θυμίζει σε ελάχιστα σημεία (κυρίως στο τιμόνι) ότι είναι Opel. Διαθέτει διάφορες οθόνες για την προβολή ενδείξεων και συνολικά είναι καλοσχεδιασμένο, σίγουρα διαφορετικό και σε συνάφεια με τον υπόλοιπο «χαρακτήρα» του αυτοκινήτου.
Οι τιμές του νέου Opel Αmpera δεν έχουν ανακοινωθεί, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται από το νέο έτος.
Σε όλα τα παραπάνω βέβαια πρέπει να υπολογιστεί και το ηλεκτρικό κόστος, ανάλογα με την χώρα, αλλά και οι όποιες φορολογικές ελαφρύνσεις.
Σχεδιαστικά το Opel Αmpera εντυπωσιάζει χωρίς απαραίτητα να κερδίζει το θεατή. Η σχεδίαση είναι φουτουριστική και αρκετά αεροδυναμική ώστε να ενισχύει το στοιχείο της αυτονομίας. Το μήκος του είναι στα 4,4 μέτρα, το πλάτος στα 1,78 και το ύψος στο 1,4 μέτρα, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 300 λίτρα.
Το εσωτερικό του Ampera θυμίζει σε ελάχιστα σημεία (κυρίως στο τιμόνι) ότι είναι Opel. Διαθέτει διάφορες οθόνες για την προβολή ενδείξεων και συνολικά είναι καλοσχεδιασμένο, σίγουρα διαφορετικό και σε συνάφεια με τον υπόλοιπο «χαρακτήρα» του αυτοκινήτου.
Οι τιμές του νέου Opel Αmpera δεν έχουν ανακοινωθεί, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται από το νέο έτος.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου