Ξανάρχεται στο προσκήνιο η πρόταση των Οικολόγων Πράσινων για σιδηροδρομική λύση στα Τέμπη, μετά το πρόσφατο ατύχημα με το βράχο που χτύπησε φορτηγό, ευτυχώς χωρίς θύματα.
Η κυκλοφορία που διακόπηκε, τελικά αποκαταστάθηκε την...
επόμενη μέρα. Παραμένουν όμως τα ερωτηματικά, κατά πόσο η ασφάλεια των οδηγών τίθεται σε κίνδυνο από την πίεση για ταχύτερη απόδοση του οδικού άξονα στην κυκλοφορία μετά την κατολίσθηση του περασμένου Δεκεμβρίου, αλλά από τις συνεχιζόμενες εργασίες διάνοιξης της σήραγγας για τον αυτοκινητόδρομο.
Η κυβέρνηση είχε αρχικά δεσμευθεί να προωθήσει τη σιδηροδρομική λύση που πρότειναν οι Οικολόγοι Πράσινοι για την παράκαμψη του αποκλεισμένου οδικού άξονα. Πολυδάπανα υπηρεσιακά ταξίδια στελεχών του ΟΣΕ πραγματοποιήθηκαν σε ευρωπαϊκές χώρες χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, αφού τα βαγόνια και ο εξοπλισμός που βρέθηκαν διαθέσιμα από τις 17 Φεβρουαρίου στη Ρουμανία, τελικά δε χρησιμοποιήθηκαν: Tο υπουργείο Υποδομών θεώρησε ότι δεν υπήρχε πια λόγος να χρησιμοποιηθούν, καθώς είχαν ήδη επιταχυνθεί τα έργα αποκατάστασης του δρόμου που παραδόθηκαν τελικά στις αρχές Απριλίου.
Η υιοθέτηση σιδηροδρομικής λύσης στα Τέμπη θα είχε δώσει μεγαλύτερη πίστωση χρόνου για ασφαλή αποκατάσταση του δρόμου και προστασία από τις κατολισθήσεις. Μπορούσε επίσης να είχε χρηματοδοτηθεί με ευρωπαϊκά κονδύλια, παράλληλα μάλιστα με τα έργα αποκατάστασης του οδικού άξονα, όπως αποκάλυπτε η απάντηση του επιτρόπου Μεταφορών σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλη Τρεμόπουλου http://www.oikologoiprasinoi.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=270:2010-03-09-09-48-01&catid=11:press-releases&Itemid=23. Στην αποκάλυψη αυτή, το υπουργείο Υποδομών είχε μάλιστα τότε αντιδράσει με βαρύτατους υπαινιγμούς κατά των Οικολόγων Πράσινων, προκειμένου να συγκαλύψει τις ευθύνες του για τους πόρους που χάθηκαν.
«Αν στη θέση του φορτηγού που κτυπήθηκε, βρισκόταν ένα λεωφορείο ή ένα μικρό αυτοκίνητο, θα είχαμε πιθανότατα θρηνήσει θύματα», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Η σιδηροδρομική μεταφορά οχημάτων στα Τέμπη, όπως είχαμε προτείνει, θα έπρεπε να είναι στη διάθεση των οδηγών, τουλάχιστον μέχρι να τελειώσουν τα έργα.
Χρειαζόμαστε την πολιτική βούληση να περάσουμε σε μια νέα πολιτική μεταφορών, με έμφαση στη μείωση των ατυχημάτων, της σπατάλης σε ενέργεια και του περιβαλλοντικού κόστους. Κάτι τέτοιο σημαίνει αποφασιστική στροφή στις συνδυασμένες μεταφορές, με κορμό το σιδηρόδρομο. Αποτελεί πραγματικό έγκλημα η επιλογή της κυβέρνησης να προωθήσει ακριβώς το αντίθετο, με το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ που οδηγεί στο ξήλωμα των δύο τρίτων του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η έκκλησή μας στους πολίτες είναι να αγωνιστούμε να επικρατήσει τουλάχιστον η στοιχειώδης απλή λογική. Η βιωσιμότητα των μεταφορών πρέπει να έχει κεντρική θέση, όχι μόνο στον κρατικό σχεδιασμό αλλά και στην ατζέντα της περιφερειακής αυτοδιοίκησης».
πηγή
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου